فضای ضد صهیونیستی در جام‌جهانی فوتبال؛ زنگ خطری برای اسرائیل

سیدافقهی با بیان اینکه ایجاد فضای ضدصهیونیستی در جام جهانی نمونه ای از انزجار مردم دنیا از این رژیم است، گفت: رفتار مردم دنیا در مواجه با شبکه های صهیونیستی در این مسابقات زنگ خطری در تحلیل‌های سیاسی اسراییل است.

سید هادی سیدافقهی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد فضای ضد صهیونیستی در جام جهانی قطر گفت: بارها و بارها درباره نمایش‌های سخیف و مضحک عادی‌سازی رژیم صهیونیستی گفته‌ایم چه 40 سال قبل زمانی که معاهده کمپ دیوید امضا شد، چه زمانی که معاهده وادی عرب امضا شد و چه اکنون که بحرین و امارات و چند کشور دیگر به کاروان عادی سازی ملحق شدند، این صحنه‌سازی‌ها برای عادی‌سازی ملت‌ها نیست بلکه آنها حکامی هستند که خودشان دست نشانده و مزدور و غلامان حلقه به گوش نظام استکبار جهانی هستند.

 

کارشناس مسایل غرب آسیا با بیان اینکه جام جهانی فرصتی برای اطلاع رسانی افکار و نظرات کشورهای دنیا است، افزود: موضوع ایجاد فضای ضد صهیونیستی در جام جهانی نمونه ای بود از اینکه همه در منطقه می توانند افکار و نظرات خود را به راحتی اطلاع‌رسانی کنند اما وقتی خبرنگاران شبکه رژیم صهیونیستی و مطبوعات آنها، آزادانه در دوحه قطر به بهانه جام جهانی دوربین‌ها و میکروفون‌های خود را در میان جمعیت با موضوع عادی‌سازی روابط در دست گرفتند با رفتار ضد صهیونیستی تماشاگران مواجه شدند.

 

سیدافقهی افزود: آنها تصور داشتند که اگر بگویند ما از رژیم صهیونیستی هستیم همه حلقه گل بر گردن آنها می‌اندازند اما با عکس العمل دیگری مواجه شدند.

 

وی با بیان اینکه تماشاگران زمانی که متوجه دوربین فیلمبرداری شبکه‌های رژیم صهیونیستی برای انجام مصاحبه می شدند با برافراشتن پرچم فلسطین، شعارهای ضدصهیونیستی سر می‌دادند، ادامه داد: به محض اینکه مردم متوجه می‌شدند که آنها از رژیم صهیونیستی هستند مانند یک شی نجس از آنها فاصله می‌گرفتند یا شعار می‌دادند. این رفتار باعث شد که آنها احساس وحشت کردند.

 

کارشناس مسایل غرب آسیا با بیان اینکه حتی برخی تماشاگران اسپانیولی و کشورهای دیگر نیز نفرت و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی در فضای این مسابقات نشان دادند، تصریح کرد: این موضوع زنگ خطری در تحلیل‌های سیاسی رژیم صهیونیستی است که یک تبلیغات پوچ را در پیش گرفته است اما در میدان عمل می‌بیند که نه تنها مردم جهان عرب بلکه تمام مردم دنیا از هرچه که منتسب به رژیم صهیونیستی است، احساس انزجار و نفرت خود را نشان می‌دهند.

 

وی ادامه داد: اگر ورزشکاران رژیم صهیونیستی به مدال طلا دست یابند، سایر شرکت کنندگان در مسابقات جام جهانی برای آنکه نفرت خود را از رژیم صهیونیستی نشان دهند از رقابت و رویارویی با فرد اسراییلی خودداری کردند.

 

سیدافقهی با بیان اینکه فیسبوک، توییتر و بسیاری از پلتفرم‌های فضای مجازی در دست رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: ادعای رژیم صهیونیستی گوش فلک را کرده است و مدعی است که ما فرهنگ آینده جهان را رقم می‌زنیم و ما فضای مجازی را مدیریت و پیروز میدان هستیم در حالی که وقتی آنها خود را در فضای مجازی پیروز میدان می‌دانند اما در فضای واقعی و در میان مردم دنیا منفورترین افراد برشمرده می‌شوند.

 

سیدافقهی با اشاره به این سخن رهبر انقلاب که "دشمن از شیوه جهل و نفاق در فضای مجازی استفاده می‌کند"، تصریح کرد: حقیقت فلسطین یک حقیقت انکارناپذیر است و هر چقدر دشمن تلاش و وانمود کند که چیزی به نام فلسطین باقی نمانده است و کشورها به سمت ما سرازیر شده‌اند و ما شاهد عادی‌سازی روابط هستیم اما این موضوع به جایی راه نمی‌برد و این تنها طرح وزیر امنیت اسراییل است. این فرد انسانی متوحش و سوپرافراطی است و ادعا کرده است که تا آخرین فلسطینی را از خاک فلسطین اخراج می‌کند.

 

وی گفت: اسراییلی‌ها باید منتظر باشند تا ببینند عکس‌العمل مقاومت اسلامی در غزه، کرانه‌های باختری چگونه است. اکنون نیز مقدمات و نشانه‌های انزجار بیشتر مردم فلسطین در مقابله با صهیونیست‌های اخلالگر و جنایتگر سیاسی آماده است.

 

وی با اشاره به حوادث اخیر در ایران افزود: در حوادث اخیر اغتشاشگران در فضای مجازی آنچنان وانمود می‌کردند که اگر کسی از نزدیک شاهد این حوادث نباشد، فکر می‌کند که نظام جمهوری اسلامی ماندگار نیست و ولایت فقیه، سپاه و مردم و هیچ یک از خون شهدا باقی نمی‌ماند در حالی که در توییتر سفرای خارجی مانند توئیت سفیر ایتالیا در ایران دیدیم که گفت "در ایران خبری نیست و ما به راحتی با خانواده به خرید، گردش و امور روزمره می‌پردازیم".

 

 

 

کد خبر 1236204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha