تسهیل ازدواج یکی از کارهای مهم و هسته ای در حوزه فرهنگ است

افشارچی بر ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج در جامعه تاکید کرد و گفت: تسهیل ازدواج یکی از کارهای مهم و هسته ای در حوزه فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی امروز در سومین ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به اینکه روایت درستی از انقلاب به مردم تبیین نکردیم، گفت: درگیری ما با نظام سلطه موجب شده که استکبار در جبهه مقابل ما قرار گیرد.

 

 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ما نمی خواهیم در سیطره نظام سلطه قرار گیریم، گفت: ما به تشکیل خانواده اعتقاد داریم چرا که در دین اسلام و قرآن به موضوع خانواده جایگاه ویژه ای قائل شده است.

 


افشارچی اضافه کرد: در سوره روم نیز به موضوع خانواده، ازدواج و آرامشی که به زوجین دست می دهد اشاره کرده است. باید تلاش کنیم که هسته اجتماعی را به سمت خانواده بر گردانیم و مردان را از بی تعهدی برگردانده و به سمت تشکیل خانواده ترغیب کنیم.

 


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه ستاد جوانی جمعیت در استان فعال است، گفت: با موسسات و خیریه های مرتبط با جوانی جمعیت تعاملاتی داشتیم.

 


موسوی با بیان اینکه در خصوص تهیه مسکن برای چهار خانواده که دارای فرزند چهار قلو هساند اقداماتی انجام شده است، گفت: متاسفانه کاهش نرخ باروری را در کشور شاهد هستیم و نرخ باروری 1.6 درصد است و مسئولان باید به عنوان دغدغه با اولویت جدی به آن نگاه کرد.

 


نماینده ولی فقیه در دانشگاه زنجان به ازدواج دانشجویی در دانشگاه های استان اشاره کرد و گفت: این طرح از سال 76 در استان زنجان اجرا می شود و تسهیلاتی در اختیار زوجین قرار گرفته است.

 


حجت الاسلام قره داغی افزود: در ازدواج دانشجویی طرح همسفر تا بهشت، طرح دردانه، طرح همرسان و طرح مانا اجرا می شود. امسال 320 زوج در ازدواج دانشجویی ثبت نام کردند.

 


معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان با اشاره به رتبه دهم استان زنجان در نرخ سالمندی گفت: لازم است در حوزه ازدواج و فرزنداوری اقدامات تسریع شود.

 


رفیعی با بیان اینکه با محدودیت اعتبارات در حوزه ازدواج مواجه هستیم گفت: بانک ها در ارائه تسهیلات ازدواج همراه زوجین باشند.

 


در پایان برترین های جشنواره حضرت علی اکبر و جوانان برتر سال 1400 تجلیل شدند.

کد خبر 1236239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha