افتتاح خانه هنرمندان ظرف ۲ ماه آینده/ هنرستان هنرهای زیبا را در سطح استان افزایش می‌دهیم

حجت‌الاسلام کلاه‌کج، با بیان اینکه با برطرف شدن مشکل برق خانه هنرمندان، این پروژه ظرف ۲ ماه آینده با حضور وزی فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود، گفت: در حال حاضر ۲ هنرستان هنرهای زیبا در اهواز فعال است که در تلاش برای افزایش آن در دیگر شهرها هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج، امروز سه‌شنبه (8 آذر) در آیین رونمایی از پوستر سی‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر خوزستان، اظهار کرد: امروز پرچم هنرمندان خوزستان در کشور برافراشته است و افتخار می‌کنیم این حجم استقبال و کار در سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان ارائه شده که شایسته تقدیر بوده و برای کل کشور ستودنی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، افزود: امروز در سراسر کشور فضاهای نمایشی دچار چالش‌هایی است و با وجود این، هنرمندان خوزستان با کمترین هزینه و امکانات آثاری فاخر و ارزشمند را تولید می‌کنند که قابل تقدیر است.

 

وی خوزستان را مهد فرهنگ و هنر دانست و اضافه کرد: اساتید بزرگی در خوزستان وجود دارد که باید به حوزه تکریم، پیگیری مسائل و مشکلات و حمایت از هنرمندان توجه جدی صورت گیرد؛ در این سال‌ها شاید حمایت‌ها کم‌رنگ بوده ولی امیدواریم این مشکلات کمتر شود.

 

هنرمندان خوزستان از تسهیلات صندوق هنر استفاده کنند

حجت‌الاسلام کلاه‌کج، بر ضرورت استفاده از ظرفیت صندوق هنر تاکید کرد و ادامه داد: خوزستانی‌ها کمترین بهره و استفاده را از امکانات این صندوق می‌برند در حالی که این صندوق تسهیلات و امکانات رفاهی خوبی به هنرمندان ارائه می‌دهد که می‌توان از آنها استفاده کرد.

 

وی ابراز کرد: امروز در خوزستان به ویژه اهواز سالن نمایشی در شأن هنرمندان وجود ندارد و این بسیار دردناک است؛ قدیمی‌ترین سالن نمایش ما در وضعیت اسفناکی قرار دارد که در شأن یک هنرمند خوزستانی نیست.

 

بازسازی مجموعه تالار آفتاب اهواز 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، تصریح کرد: طی بازدیدی که رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان از تالار آفتاب اهواز انجام داد، بنا شد به قید فوریت اعتباراتی برای بازسازی این مجموعه هنری و پلاتوها که دغدغه همه هنرمندان است، اختصاص یابد؛ همچنین با مذاکراتی که با شهرداری صورت گرفته، قرار است حدود 12 میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز این مجموعه هزینه کند.

 

خانه هنرمندان ظرف 2 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد 

وی در خصوص پروژه خانه هنرمندان اهواز هم عنوان کرد: این پروژه تکمیل است و تنها مشکل آن بحث برق است که برای آن طراحی نشده بود؛ در جلسه‌ای که با شرکت توزیع برق اهواز داشتیم با توجه به اینکه باید در آنجا پست جدیدی احداث شود که زمان‌بر است، بنا شد از پست تالار آفتاب برای این مجموعه استفاده شود.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج، با اشاره به اینکه پست تالار آفتاب 250 کیلووات ظرفیت دارد که ما در ایام پیک 80 کیلووات و در ایام غیرپیک 40 کیلووات آن را مصرف می‌کنیم و برای مابقی که بلااستفاده است هم هزینه پرداخت می‌کنیم گفت: در حال حاضر می‌توانیم با برق کارگاهی برخی اجراها را در طبقات اول و دوم خانه داشته باشیم و هنرمندان می‌توانند در جشنواره از پلاتوهای آن استفاده کنند.

 

وی ابراز امیدواری کرد ظرف 2 ماه آینده خانه هنرمندان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شود و بیان کرد: استاندار خوزستان هم حمایت‌های خوبی در بحث فرهنگ و هنر استان می‌کند و اعتبارات خوبی هم برای تکمیل فضاهای فرهنگی و هنری داده و هر 2 هفته یک بار جلساتی در این خصوص برگزار می‌شود و پیگیر است تا هر چه زودتر خانه هنرمندان به بهره‌برداری برسد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان اینکه تجهیزات 6 سالن نمایش و تئاتر خانه هنرمندان خریداری شده و در حال ارسال به اهواز است خاطر نشان کرد: خانه هنرمندان یکی از نماهای فاخر در کشور است که 6 هزار مترمربع زیربنا دارد و معماری و مهندسی آن جزو سالن‌ها و نماهای خاص است که امیدواریم هر چه سریع‌تر افتتاح شود.

 

توجه به اقتصاد هنر جهت ایجاد اشتغال 

وی با اشاره به اینکه ما در سطح اهواز نزدیک به 200 سالن داریم که متعلق به سازمان‌ها، شرکت‌ها و نهادها و مجموعه‌های مختلف است و هنرمندان استان هیچ استفاده‌ای از این سالن‌ها ندارد، تاکید کرد: با توجه به آمار بالای بیکاری در استان، اقتصاد هنر می‌تواند به ایجاد اشتغال کمک کند.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج، اضافه کرد: بعد از این جشنواره این فرصت را مهیا می‌کنیم که تولیدات جشنواره در سطح اهواز و سایر شهرستان‌ها اکران عمومی داشته باشند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم تبلیغات و فروش بلیط آن را به عهده می‌گیرد تا مردم بتوانند نهایت استفاده و بهره‌برداری را از تولیدات استان داشته باشند.

 

2 هزار دانش‌آموز دختر متقاضی تحصیل در هنرستان هنرهای زیبای اهواز 

وی در خصوص فعالیت هنرستان‌های هنر زیبا در خوزستان، اظهار کرد: یکی از کارهای زیربنایی که باید در استان انجام شود، افزایش هنرستان هنرهای زیبا است؛ ما یک هنرستان پسرانه در اهواز داشتیم و مهرماه امسال نیز با همکاری آموزش و پرورش توانستیم مجوز هنرستان دخترانه را هم در این شهرستان و در رشته‌های سینما و تئاتر راه‌اندازی کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، افزود: در بخش دختران نزدیک به 2 هزار نفر متقاضی تحصیل در هنرستان هنرهای زیبا هستند که امیدواریم سال آینده بتوانیم بخش عمده‌ای از آنها را پوشش دهیم؛ تحصیل در این هنرستان رایگان است و فضا و امکانات را آموزش و پرورش و بخشی از حق‌الزحمه و تجهیزات هم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می‌کند.

 

وی تصریح کرد: نفر اول کنکور امسال دانش‌آموز هنرستان هنرهای زیبای یکی از استان‌های محروم کشور است که نشان می‌دهد می‌توانیم تربیت نسل جوان هنرمند را در حوزه سینما، تئاتر و موسیقی داشته باشیم؛ سال آینده سعی می‌کنیم شهرستان‌های بیشتری را پوشش دهیم.

 

پیگیری جهت راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی هنر در خوزستان 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج، با بیان اینکه همچنین در حال پیگیری جهت راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی هنر در خوزستان هستیم و در صورت محقق نشدن آن، شعبه‌ای از این مجموعه را بگیریم، یاد آور شد: امیدواریم با ظرفیت آموزش رایگان هنر در خوزستان بتوانیم هنرمندان بیشتری را جذب کنیم و خدمتی به جامعه ارائه دهیم.

 

کد خبر 1236261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha