استفاده از ظرفیت روحانیون استان قزوین به عنوان خادمان فرهنگی

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی گفت: در بحث خادمان فرهنگی به ۲ گروه نیاز داریم آذری زبان ها و عرب زبان ها استان قزوین ظرفیت بالایی برای صادرات روحانی آذری زبان دارد و برنامه ریزی شده از ظرفیت استان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام امیرمسعود حاجی ابراهیمی در مراسم تکریم و معارفه مدیر حج و زیارت استان که امروز (سه شنبه ۸ آذر) در سالن اجتماعات اداره کل حج و زیارت استان برگزار شد، بیان کرد: مدیرانی که در صف کار می کنند از جهاتی کارشان سخت تر و دقیق تر است زیرا با مردم چهره به چهره مواجه هستند و مشکلات خاص خود را دارند و این نقل و انتقالات و جابجایی ها برای ارتقای سیستم خوب و مبارک است. 

 

وی با اشاره به ظرفیت خادمان فرهنگی و روحانیون بعثه افزود: بعد از اینکه دفتر رابط بعثه در استان شروع به کار کرد، تحولات خوبی داشتیم به طوری که پاسخگویی به روحانیون کار مبارکی است که صورت گرفته و روحانیون می توانند به فرد مشخصی مراجعه کنند و نتیجه این امر را در اربعین و حج هم شاهد بودیم.

 

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در تهران یادآور شد: در بحث خادمان فرهنگی هم به ۲ گروه نیاز داریم آذری زبان ها و عرب زبان ها استان قزوین ظرفیت بالایی برای صادرات روحانی آذری زبان دارد و برنامه ریزی شده از ظرفیت استان استفاده شود و این امر تسریع یابد.

 

در ادامه مدیر سابق حج و زیارت استان قزوین اظهار کرد: طی ۲ سالی که در استان قزوین بودیم تجربه خوبی را کسب کردیم، این استان ۲۵ دفتر زیارتی دارد که فعالیت خوبی داشتند و شرایط کرونا سبب شد تعدادی از این دفاتر نتوانستند فعالیت کنند ولی ۱۵ دفتر فعالیت کامل داشته و پاسخگوی مراجعات بودند.

 

عباس دمیرچی اضافه کرد: در بحث طرح نوین عتبات با دعوت از کارگزارانی که در این زمینه فعالیت داشتند و با تلاش این عزیزان سه مجری عتبات در استان فعال هستند که یک شرکت مرکزی با عنوان وصال بوده و ۲ دفتر دیگر هم فعالیت استانی دارند و ۷ هزار نفر تاکنون از زائران به صورت زمینی و تعدادی هم محدود به صورت هوایی اعزام داشتیم.

 

وی اعلام کرد: استان قزوین سالانه حدود هفت تا هشت کاروان حج تمتع دارد و بعد از بحث کرونا در سال ۱۴۰۰ سه کاروان توانستیم در ستاد از استان قزوین اعزام کنیم که ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر از زائران استان توانستند مشرف شوند.   

 

مدیر سابق حج و زیارت استان قزوین خاطر نشان کرد: امسال کار خوبی صورت گرفت در بحث اربعین که ستاد امور امداد و گمشدگان نجف به استان قزوین سپرده شد و ان شاالله در سال آینده این کار بهتر صورت گیرد.

 

کد خبر 1236265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha