۳۱ هزار دانش آموز استان زنجان عضو کتابخانه های عمومی هستند

به گفته رضاخانی، دانش آموزان از مخاطبان اصلی کتابخانه های عمومی هستند و در حال حاضر بیش از ۳۱ هزار نفر از دانش‌آموزان استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محمد رضاخانی امروز در جمع خبرنگاران از بازدید ۱۴ هزار دانش‌آموز از کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در طول هفته کتاب خبر داد و بیان داشت: پس از دو سال شیوع بیماری کرونا که فعالیت‌های مدارس و کتابخانه‌های عمومی را تحت تأثیر قرار داده بود، امسال با شور و اشتیاق فراوانی از سوی دانش‌آموزان در کتابخانه‌های عمومی مواجه هستیم که اوج این حضور را در هفته کتاب شاهد بودیم.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان با بیان اینکه دانش‌آموزان از مخاطبان اصلی کتابخانه‌های عمومی به شمار می‌آیند، افزود: بخش عمده‌ای از اعضای کتابخانه‌های عمومی را دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم تشکیل می‌دهند که برخی از آنها برای استفاده از سالن‌های مطالعه و برخی دیگر نیز جهت امانت کتاب به کتابخانه‌های عمومی مراجعه می‌کنند.

 

رضاخانی وجود کتاب‌های کمک آموزشی را امتیاز مهمی در کتابخانه‌های عمومی دانست و خاطرنشان کرد: بخش کتاب‌های کمک‌آموزشی امکان خوبی برای آن دسته از دانش‌آموزان است که توانایی خرید چنین کتاب‌هایی را ندارند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان همچنین، طراحی برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان را عامل مهمی برای جذب دانش‌آموزان به کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد.

 

رضاخانی در پایان با بیان اینکه بیش از ۳۱ هزار نفر از دانش‌آموزان استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند ابراز امیدواری کرد که با استقبال صورت گرفته در هفته کتاب شاهد افزایش اعضای دانش‌آموز در کتابخانه‌های عمومی باشیم.

کد خبر 1236292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha