مسابقه مسجد نمونه سال در مصر برگزار می شود

برای نخستین بار در تاریخ این کشور، وزارت اوقاف مصر، مسابقه مسجد نمونه سال ۲۰۲۲ را برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا عربی، وزارت اوقاف مصر اعلام کرد: مسابقه مسجد نمونه سال 2022 میلادی به منظور معرفی بهترین مسجد در این کشور برگزار می شود.

 

این وزارتخانه افزود: امامان جماعت مساجد که قصد شرکت در این مسابقه را دارند، می‌ توانند فایلی تصویری از مهم ‌ترین فعالیت‌ های مساجد شامل برگزاری دوره‌ های تبلیغی و اجتماعی، میزان مشارکت مسجد در طرح‌ اطعام و قربانی کردن، خدمت به جامعه، فعالیت‌ های تبلیغی، نحوه نگهداری و نظافت مسجد را ارائه دهند.

 

وزارت اوقاف مصر در بیانیه‌ ای اعلام کرد: کمیته‌ ای به ریاست مدیر اداره اوقاف مناطق کل کشور تشکیل خواهد شد و اداره ناحیه یک فایل از ۱۰ مسجد برتر و ناحیه دو یک فایل از پنج مسجد برتر را به رئیس بخش دینی اداره اوقاف معرفی خواهد کرد.

 

کمیته مرکزی در اداره کل وزارت اوقاف مصر به ریاست رئیس بخش امور دینی این وزارتخانه تشکیل می شود تا مساجد برتر را انتخاب و در نهایت مسجد نمونه را معرفی کند.

 

در پایان این مسابقه بیش از یک مسجد در سطح مدیریت های مختلف اوقاف و مساجد عمومی در سطح مصر، جوایز و پاداش دریافت خواهند کرد.

 

همچنین متولیان و کارکنان مسجد برتر و اداره اوقافی که بیشترین تعداد مساجد نمونه را ارائه دهند، جوایزی به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد.

کد خبر 1236313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha