کتاب «درسنامه جرایم علیه اشخاص» تألیف استاد دانشگاه تهران منتشر شد

کتاب «درسنامه جرایم علیه اشخاص» با بررسی موضوع قتل، تألیف دکتر احمد حاجی ده‌آبادی استاد دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، کتاب «درسنامه جرایم علیه اشخاص» تألیف دکتر احمد حاجی ده‌آبادی استاد دانشکده حقوق دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران روانه بازار نشر شد.

این کتاب تألیفی حاوی ۲۰ درس است. در شروع هر درس، عنوان و رئوس مطالب هر درس آمده و سپس سوالاتی طرح شده و پرونده‌ای آورده شده است تا ذهن خواننده درگیر مطالب درس شود. آن گاه اصل درس با قلمی روان در حدود ۱۰ تا ۱۵ صفحه آمده و در پایان هر درس سوالاتی مطرح شده است که انتظار می‌رود خواننده بتواند آنها را پاسخ دهد یا به تأمل جدی وادار شود.

مهم‌ترین جرم علیه هر انسانی قتل است که در همه جوامع و ادیان و نظام‌های حقوقی جرم‌انگاری شده است. در فقه اسلامی و حقوق ایران، قتل به سه قسم عمد، شبه عمد و خطای محض تقسیم و برای آن مجازات مناسب در نظر گرفته شده است.

کتاب «درسنامه جرایم علیه اشخاص» که دارای نثری روان و بیشتر به منظور استفاده دانشجویان دوره کارشناسی تألیف شده است، در آبان ۱۴۰۱ در ۲۷۲ صفحه منتشر شد.

کد خبر 1236323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha