ماه همبستگی اندونزی با فلسطین آغاز شد

گروه الاقصی در اندونزی به مناسبت روز جهانی فلسطین، یک ماه کامل را برای همبستگی با ملت فلسطین اعلام کرد. در اندونزی فعالیت‌ها و مراسم‌های متعددی در این مدت برگزار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از فلسطین الیوم، در حالی امروز سه شنبه 29 نوامبر مصادف با روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین است که گروه الاقصی در اندونزی یک ماه کامل را برای همبستگی با مردم فلسطین اعلام کرده است و در طول این یک‌ماه فعالیت های زیادی را به همین منظور انجام خواهد داد.

این گروه کنفرانس‌ها، نشست‌ها و همایش‌های متعددی را با میزبانی شخصیت‌های سیاسی و غیرسیاسی برگزار خواهد کرد. در این مراسم‌ها درباره تجدید پیمان همبستگی اندونزی با فلسطین صحبت می شود و سخنرانی های آگاهی بخشی برای دانشجویان موسسات و دانشگاه‌ها درباره مسجد الاقصی و وظیقه دفاع از آن انجام می شود.

گروه الاقصی اعلام کرد: در مدت یک‌ماه مسابقه نقاشی، داستان نویسی، مقاله، نمایشگاه‌های عکس از مصائب اسیران، مجروحان، شهدا در فلسطین برگزار می شود؛ علاوه بر این، دوچرخه سواران از شرق تا غرب اندونزی را می پیمایند.

دوچرخه سواران نزدیک به 1300 کیلومتر از جزیره سوماترا تا مسجد استقلال در جاکارتا رکاب می زنند. سفر آنها به مدت هشت روز به طول می انجامد. آنها پرچم فلسطین را حمل خواهند کرد.

این گروه همچنین شهر قدس را مسجد الاقصی و قبه الصخره با گنبد طلایی را شبیه سازی کردند.

مردم اندونزی پرچم فلسطین را در بر بالای کوه موریا در جاوه مرکزی و کوه‌های دیگر این کشور به اهتزاز درمی آورند.

کد خبر 1236348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha