هدف دشمن از انحراف زنان، تربیت نسلی سازگار با اهداف خود است

ححت الاسلام رضایی با بیان اینکه زن در کارزار تمدن‌سازی نقش و جایگاه ویژه دارد، گفت: دشمن انحراف زنان را سرلوحه برنامه های خود قرار داده تا از این راه تربیت نسل آینده کشور را با اهداف خود سازگار کند.

 خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: نقش بی بدیل بانوان در جامعه اسلامی و ایران قبل و بعد از انقلاب بر هیچ کس پوشیده نیست بر همین اساس دشمن در برنامه ریزی های خود روی بانوان و نقش آنها در جامعه متمرکز شده است تا جایی که این بار با شعارهای کاذب ژست دفاع از زنان و آزادی آنها را علم کرده به فکر ضربه زدن به هویت زنان جامعه ایران است در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام احسان رضایی، معاون تعلیم و تربیت بسیج مستضعفین به شرح زیر ارایه می شود.

 

دشمنان ایران و انقلاب برای رسیدن به اهداف خود روی بانوان سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این رفتار دشمن را چگونه ارزیابی می کنید؟

دلیل این‌که دشمن سراغ بانوان و زنان رفته،جمله معروف منتسب به امام خمینی (ره) است که فرمودند: "از دامن زن مرد به معراج می‌رود" از این رو می توان نقطه مقابل این تعبیر را نیز متصور شد یعنی سقوط نیز ممکن است از دامن زن اتفاق بیافتد که جنبه‌های روانی نیز با خود دارد. وقتی زنی درگیر مساله و مشکلی می‌شود، مردان جامعه ناخودآگاه به غیرت آمده و این موضوع را بر نمی‌تابند. به‌ویژه مردم ما که عاطفی و با احساس هستند و اگر ببینند که عنصر زن مورد ظلم واقع شده، برآشفته می‌شوند و برانگیخته شده و واکنش نشان می‌دهند بر همین اساس دشمن زیرکانه دست روی این مسئله گذاشته تا مسیر رسیدن به اهدافش را از این مسیر هموار کند.

 

معتقدم این موضوع در مرحله ابتدایی قرار دارد و در مرحله ثانویه موضوع این است که اگر در یک جامعه، زن مسیر صحیح و درست را طی نکند و دشمن بتواند آن را به انحراف بکشد، کیان خانواده از هم می پاشد و نسل بعدی که در دامن این مادران تربیت می‌شود، نسلی خواهد بود که با اهداف دشمن سازگار است و متناسب با انتظارات دشمن رشد می‌کند.

 

درباره جایگاه زن در جامعه ایرانی توضیح بفرمایید؟

زن در نقطه کانونی جامعه ایرانی و اسلامی است و جامعه ما مبتنی بر خانواده و مادر است که تحت تاثیر وی رشد کرده و به تعالی می‌رسد. ما محبت اهل بیت (ع) را از مادران خود به ودیعه داریم و معتقدیم که شیر مادر با نوای یا حسین نوشیدیم و پیراهن سیاه را مادر بر تن ما پوشانده است.

 

نسل جدید و گذشته فرهنگ و هویت خود را چگونه کسب می‌کند؟ درخصوص تعبیر رهبر انقلاب درباره زنان نیز توضیح بفرمایید؟

ما فرهنگ‌مان را از مادر دریافت کردیم و اگر مادران این سرزمین دچار تغییر هویت و فرهنگ شوند، انتقال این فرهنگ به نسل بعدی کار سختی نیست. تلاش‌هایی از سوی دشمن در حوزه زن، به نام زن و البته علیه زن در حال انجام است و دشمن شخصیتی از زن را علم کرده و برافراشته تا هویت دروغینی از حمایت و دفاع از زن را نشان دهد و اگر شعار "زن، زندگی، آزادی" می دهند، برای این است که بتوانند اهداف خود یعنی فروپاشی خانواده را در مسیر تربیت فرزندان دنبال کنند.

 

به تعبیر رهبر انقلاب که می فرمایند "ما در موضوع زن، دفاع نداریم بلکه حمله می‌کنیم" باید با نسل جوان، دختران نوجوان و جوان صحبت کنیم و کارنامه کسانی را که این شعارها را می‌دهند، ببینیم و بدانیم آنان به اعتراف خودشان، زن را جز برای لذات و تبلیغ کالا و سود و منفعت و پیشبرد اهداف‌شان نمی‌خواهند و با همین ترفند، چه جنایت‌هایی که در حق زنان جامعه خود روا داشته‌اند.

 

نگاه اسلام به زنان را توضیح بفرمایید؟ زنان پس از انقلاب اسلامی در چه جایگاهی قرار گرفتند؟

اسلام به زنان نگاهی عزت‌مندانه دارد. در چهل ساله پس از انقلاب، زنان ما مومنانه و با امنیت کامل توانستند قله‌های پیشرفت، هنر، ورزش و علم را در حوزه‌های اشتغال و تحصیل کسب کنند. نظام اسلامی مبتنی بر نگاه اسلام و همان نگرش عزت‌مندانه و توام با کرامت به زن نگاه می کند. عده‌ای علاقه‌مند نیستند که این نگاه به شکل واقعی تبیین شود و با تهمت، شعار و شایعه درصدد آن هستند که افکار پوچ و باطل خود را به عنوان ارزش و حرف حساب قالب کنند.

 

برخی از افرادی که مطالعات آن‌ها کمتر بوده در نگاه اول این حرفها را باور می‌کنند و یقین داریم هر فردی اگر این سخنان را بشنود، حتما به دنبال حرف حساب و عاقلانه می‌رود. دشمن در عرصه‌های دیگر قافیه را باخته است و امیدی ندارد و راه خود را از این مسیر می‌بیند و امید دارد که در این مسیر به نتیجه می‌رسد اما این مسیر بن‌بست است و ناامید خواهد شد. به لطف خدا و عنایت اهل بیت (ع) و قرآن، با بصیرتی که در مردم وجود دارد دشمن از هر مسیری که وارد شده است، ناامید شده است.

کد خبر 1236372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha