تکمیل پروژه های ورزشی خراسان جنوبی نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

خسروی گفت: در حال حاضر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا پروژه های نیمه تمام ورزش استان خراسان جنوبی تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدحسین خسروی امروز (8 آذر) در شورای ورزش و جوانان نهبندان اظهار کرد: اعزام به مسابقات کشوری از درخواست های مردم نهبندان است که در شهرستان باید در وهله نخست به مسابقات استانی اعزام شوند اما اعتبارات استان هم برای اعزام جوابگو نیست.

 

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 120 میلیون تومان به هیئت های شهرستان نهنبدان کمک شده است، گفت: از زمانی که آمدم 33 میلیون تومان واریز شده و اعتبارات دیگری هم اختصاص خواهد یافت.

 

خسروی ادامه داد: از سال 92 قانون اجازه واریزی به هیئت های ورزشی را به ما نمی دهد چراکه هیئت های ورزشی باید شناسه داشته باشند تا مشخص شود اعتبارات درست هزینه می شود یا نه، این مورد را بسیاری از شهرستان ها انجام نداده اند که با مشکل مواجه شده‌اند لذا برای این مهم، مهلت گرفته ایم و تقاضا داریم هیات‌های شهرستان ها برای شناسه اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه تقسیم اعتبارات بین هیئت های ورزشی بر عهده اداره ورزش شهرستان است، افزود: مسابقات جام پرچم با 625 تیم در استان برگزار شد که از نهبندان تنها چهار تیم حضور داشتند در صورتی از زیرکوه بیش از 240 تیم در این مسابقات شرکت داشتند این ظرفیت برای روستاها در دولت سیزدهم به وجود آمد که هر شهرستان باید به تنهایی پیگیری می کرد. دولت سیزدهم به روستاها توجه ویژه دارد و ما در مسابقات جام پرچم 500 میلیون تومان برای شهرستان ها اعتبار گذاشته ایم.

 

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در ادامه گذری بر تعمیر اماکن ورزشی در نهبندان زد و گفت: این مهم از مطالبات شهرستان است اما این مشکلاتی که طی چند سال به وجود آمده است را نمی توان به تنهایی رفع کرد، سعی شده دو برابر اعتباری که شهرستان برای این مهم گذاشته را تخصیص دهیم که باز هم جوابگو نیست، در حال حاضر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا پروژه های نیمه تمام ورزش استان تکمیل شود.

 

وی ادامه داد: امسال اعتبار برای تجهیز اماکن ورزشی 480 میلیون تومان است که هنوز تخصیص نداشته است لذا باید از ماده 6 استفاده کنیم. متاسفانه در نگهداری اماکن توسط شهروندان هم توجه لازم صورت نمی گیرد.

 

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرستان نهبندان بالاترین سرانه ورزشی را در استان دارد، گفت: باید با برنامه ریزی و اولویت بندی، مشکلات ورزشی شهرستان را رفع کنیم.

 

ابوالفضل ایروانی، فرماندار نهبندان هم در این جلسه گفت: از تمام مدیرانی که در حوزه اجرایی مسئولیت دارند تقاضا دارم به هیئت های ورزشی توجه ویژه داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه اولویت ورزش نهبندان امسال تعمیر و بهسازی سالن های ورزشی در کوتاه مدت است، گفت: مردم باید این تغییر را احساس و رضایتمندی آنها کسب شود.

 

ایروانی ادامه داد: شهرداری همکاری لازم را با ورزش و جوانان دارد و  ما کمک می کنیم مطالبات هدفمند شود امروز مطالبه مردم تغییر کاربری مکان های ورزشی است.

 

وی در ادامه بر نگهداشت سالن های ورزشی توسط هیئت ها و شهروندان تاکید و گفت: در واگذاری مجموعه های ورزشی متاسفانه ناظر نداریم؛ رها شدگی در جامعه ورزشی را نباید شاهد باشیم.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه به چند ورزش خاص در شهرستان نهبندان باید برای مطرح شدن در سطح ملی باید بیشتر بپردازیم، افزود: شورای ورزش و نوجوانان باید هدفمند برنامه ریزی راهبردی داشته باشد، به عنوان مثال برنامه های خرد و سطحی و یا ملی باید مکتوب شود.

 

وی همچنین گفت: برنامه ها در راستای عدالت باید شهرستانی باشد نه اینکه تنها شهر نهبندان مد نظر باشد امروز یکی از اعتراضات مردم همین مورد است چراکه بیشترین ظرفیت جمعیت نهبندان در روستاها است لذا باید توازن خدمات ورزشی مد نظر باشد.

 

 

کد خبر 1236377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha