۱۷۱ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شد

سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: امسال از محل تبصره ۱۸، مبلغ ۱۷۱ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی برای ۹۰ صنعتگر با کارمزد چهار درصد و مدت بازپرداخت هفت ساله پرداخت شد.

پروانه کلاته در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اشاره به فعالیت و استقبال خوب بانوان استان از صنایع دستی عنوان کرد: صنعتگران استان در برگزاری نمایشگاه همیشه استقبال خوبی داشتند و بالاتر از ظرفیت، متقاضی وجود دارد که امسال برگزاری دوره های مختلف آموزشی از جمله برنامه های انجام شده در حوزه صنایع دستی  بود.

 

سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی برند، بسته بندی و برگزاری نمایشگاه را از جمله اقدامات در دست اجرا برای هنرمندان استان برشمرد و گفت: شرکت در نمایشگاه، تهیه فیلم و تیزر، اطلاع رسانی، چاپ کتابچه از جمله اقدامات صورت گرفته این اداره کل جهت ترویج صنایع دستی است.

 

کلاته در خصوص حمایت از صنعتگرن افزود: علاوه بر پرداخت تسهیلات، افراد فعال و واجد شرایط برای شرکت در نمایشگاه های سایر استان ها معرفی می شوند که طی سال های اخیر با تولیدات و دست بافته های مرغوب و باکیفیت فروش خوبی از تولیدات خود در نمایشگاه ها داشته اند.

 

وی بیان کرد: امسال در مجموع، ۱۲۰ صنعتگر این استان جهت دریافت ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به بانک ها معرفی شدند.

 

وی افزود: سقف تسهیلات برای هر نفر از ۴۰۰ میلیون ریال تا دو میلیاد ریال است که با توجه به سود کم و بازپرداخت بلندمدت، امسال صنعتگران این استان برای دریافت تسهیلات نسبت به سال گذشته استقبال بیشتری داشته اند.

 

به گفته وی از سال ۹۱ تاکنون با تولیدات خلاقانه هنرمندان و صنعتگران خراسان شمالی، ۶۱ اثر صنایع دستی استان نشان ملی مرغوبیت و ۵ اثر که اکثرا دست بافته های داری هستند مهر اصالت یونسکو دریافت کرده اند.

 

در این استان ۱۸ هزار صنعتگر در رشته های مختلف فعالیت می کنند که ۸۰ درصد صنعتگران بانوان هستند و بیشترین آنان در رشته گلیم بافی و دست بافته های داری فعالیت دارند و بعد به دنبال آموزش سایر صنایع دستی می روند.

 

از آغاز تاسیس خراسان شمالی تا کنون ۲۱ هزار و ۱۳۸ نفر آموزش های تخصصی و علمی صنایع دستی را دریافت کرده اند و مجموع مجوزهای صادر شده در بخش مشاغل خانگی  نیز دو هزار و ۱۷۶ مجوز برآورد شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1236524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha