دومین همایش ملی شعر و داستان «ذکر» برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از برگزاری دومین همايش ملي شعر و داستان «ذکر» با هدف ترويج بيش از پيش فريضه نماز خبر داد.

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، اظهار کرد: شورای اقامه نماز و معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، همایش ملی شعر و داستان به نام «ذکر» را با هدف ترویج بیش از پیش فریضه نماز در رشته‌های شعر و داستانک (حداکثر۱۵۰ کلمه) برگزار می‌کند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ضمن دعوت از علاقه‌مندان و نویسندگان و شاعران سراسر کشور برای مشارکت در این رویداد معنوی و ادبی افزود: موضوعات این جشنواره شامل نماز، مسجد و محراب، آیه ۵۲ سوره حاقه و ذکر و دعا است که محدودیتی در تعداد ارسال آثار و قالب در شعر  وجود ندارد.

 

وی اذعان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جشنواره ملی شعر و داستان «ذکر» به میزبانی شهرستان شوشتر (۳۰ آذر) و برگزاری اختتامیه این جشنواره در دی ماه سال جاری خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج اضافه کردهیئت داوران در هر بخش سه نفر را انتخاب و دبیرخانه از آنان برای حضور در آیین اختتامیه دعوت خواهد کرد که با اهدای تندیس، لوح و جوایز نقدی از آنان تجلیل به عمل می‌آید.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به مقررات این رویداد ادبی و ارزشی، حضور شاعران و نویسندگان برگزیده در مراسم اختتامیه جشنواره الزامی است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان یاد آور شدنویسندگان و شاعران علاقه‌مند به شرکت در جشنواره ملی ذکر می‌توانند ضمن هماهنگی، آثار خود را به شماره ۰۹۱۶۸۲۶۴۴۸۷ در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند.

 

کد خبر 1236580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha