۳۰ آذرماه؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره علمی، فرهنگی، ادبی و هنری «نماز فجر تا فجر»

عبدی گفت: علاقمندان حضور در جشنواره علمی، فرهنگی، ادبی و هنری «نماز فجر تا فجر» تا ۳۰ آذرماه فرصت دارند تا آثار خود را در بخش های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

الله شکر عبدی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: علاقمندان حضور در جشنواره علمی، فرهنگی، ادبی و هنری «نماز فجر تا فجر» تا 30 آذرماه فرصت دارند تا آثار خود را در بخش های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل تصریح کرد: این جشنواره در 3 بخش علمی و پژوهشی، فرهنگی و هنری و ادبی برگزار می شود و شرکت کنندگان می توانند از طریق سامانه اینترنتی noor.namaz.ir ثبت نام و آثار خود را ارسال کنند.

 

وی ادامه داد بخش علمی و پژوهشی شامل فلسفه نماز، مسجد و نماز و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی، نماز در منشور فکری امام خمینی (رضوان الله علیه) و امام خامنه‌ ای (مدظله العالی)، نماز و حکمرانی اسلامی، نماز و اصلاح فرهنگ جامعه، نماز و بیانیه گام دوم انقلاب، نماز و آثار اقتصادی آن در مبارزه با فساد و فقر، نماز و خانواده تراز اسلامی، نماز و دفاع مقدس، نماز و مسجد و تمدن نوین اسلامی، نماز و مقاومت اسلامی فرهنگ بسیجی، نماز و حفظ بهداشت محیط زیست، نماز و آزاد اندیشی، نماز و آسیب های اجتماعی، نماز و وحدت ملی، نماز و انقلاب اسلامی، نماز و رونق تولید، نماز و سلامت اداری، نماز و بهره وری و نماز و سلامت معنوی است.

 

این مقام مسئول افزود: بخش فرهنگی و هنری نیز شامل نقاشی با نگاهی به مسجد و نماز جمعه و نماز در مدرسه و جامعه، عکاسی از صحنه های اقامه نماز، سرود با محتوای نماز، مسجد و عبادت، فیلم های کوتاه از نماز و نمازگزاران، پویانمایی و موشن گرافی، بازی های رایانه ای و استفاده از سایر ظرفیت های فضای مجازی در تولید آثار پیرامون نماز، اذان و مسجد و نرم افزارهای کمک آموزشی نماز (رایانه ای و تلفن همراه) و بازی ها و ابزارهای کمک آموزشی غیر دیجیتالی است.

 

عبدی عنوان کرد: بخش ادبی شامل قصه کوتاه در باب نقش اجتماعی نماز و نمازگزار، قصه ویژه کودکان و نوجوانان با محتوای نماز و مسجد و کمک به دیگران، شعر حکمی در قالب قصیده و غزل و مثنوی با تمرکز بر آثار تربیتی و اخلاقی نماز، شعر ساده و روان برای کودکان و نوجوانان با رویکرد آموزش نماز، شعر نماز ویژه کودکان و نوجوانان و شعر ویژه کودکان با محتوای شیوه های انس کودکان به نماز، دلنوشته کودکان و نوجوانان با محتوای مسجدی که من دوست دارم و خاطرات شیرین از نماز فرزندان است.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان اعلام داشت: قالب های جشنواره در بخش علمی و پژوهشی: تألیف،  مقالات، رساله دکتری و پایان نامه های دانشگاهی و حوزوی، بخش فرهنگی و هنری: کلیپ، پادکست، موشن گرافیک، پویانمایی، نقاشی، خوشنویسی، طرح های گرافیکی عکس و استوری در شبکه های اجتماعی، بخش ادبی: شعر، داستان، قصه، نمایشنامه نویسی و فیلم نامه نویسی و سرگرمی و آموزشی: بازی و ابزارهای کمک آموزشی دستی و دیجیتالی (رایانه ای و تلفن همراه) است.

 

عبدی بیان کرد: آثار ارسالی به این جشنواره به صورت دو مرحله ای استانی و کشوری ارزیابی و داوری خواهد شد و از کلیه برگزیدگان مرحله استانی و کشوری با تقدیم هدایای ارزنده تقدیر می شود.

کد خبر 1236610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha