اهدای جهیزیه به ۴۲ زوج جوان جنوب کرمانی

امروز (۹ آذرماه) به همت قرارگاه سازندگی خاتم و سپاه ثارالله استان کرمان تعداد ۴۲ سری جهیزیه به زوج های جوان جنوب کرمانی اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۹ آذرماه) به همت قرارگاه سازندگی خاتم و سپاه ثارالله استان کرمان تعداد ۴۲ سری جهیزیه به زوج های جوان جنوب کرمانی اهدا شد.

 

«جواد جلالی» در حاشیه این مراسم، ضمن تبريک ولادت حضرت زینب (س)، یکی از رسالت های سپاه و بسیج را تسهیل در امر ازدواج جوانان دانست و گفت: ازدواج  جوانان نیازمند ساکن مناطق محروم و کم برخوردار و تامین جهیزیه برای آنها در اولویت قرار دارند.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان افزود: در همین راستا امروز با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم و سپاه ثارالله جشن ازدواج ۳۷ زوج از هفت شهرستان جنوبی کرمان در قالب جشن پیوند فاطمی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این مطلب که این جشن با محوریت شهرستان جیرفت برگزار می‌شود، ابراز کرد: جشن پیوند ۴۲ زوج جنوب کرمانی همراه با برنامه های متنوع که عزیزان ناحیه جیرفت تدارک دیده اند از ساعت ۱۵ تا ۱۷ عصر در سالن ابراز برگزار می‌شود.

 

جلالی بیان کرد: جا دار از مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ع) و سپاه ثارالله استان و فرمانده ناحیه جیرفت که دست به دست هم دادند تا این مراسم با این ظرفیت در جیرفت برگزار شود، تشکر کنم.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اهدای ۴۲ سری جهیزیه به زوج های جوان، عنوان کرد: امروز ۳۷ سری از این تعداد جهیزیه آماده شده که به زوج های شرکت کننده در جشن پیوند فاطمی اهدا می شود.

 

وی ارزش هر سری جهیزیه را ۲۵ میلیون تومان برآورد کرد و افزود: هر سری جهیزیه شامل ۸ قلم کالا شامل یخچال، جاروبرقی، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، سرویس قابلمه، سرویس چینی، فرش و تلویزیون است که به اهدا می شود.

 

جلالی یادآور شد: با توجه به رسالت سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان در حوزه خدمات اجتماعی به ویژه در بحث تامین جهیزیه و کمک های مومنانه، این دومین است که امسال با این ساز و کار در شهرستان جیرفت در حال برگزاری است.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: مناسبت هایی همچون سالگرد شهادت سپهبد شهید پاسدار حاج قاسم سلیمانی و ایام الله دهه فجر فرصتی مناسب و بستری برای برگزاری جشن پیوند فاطمی و به نوعی ترویج فرهنگ ازدواج های آسان در استان است.

 

وی اضافه کرد: برپایی جشن پیوند  فاطمی و اهدای جهیزیه در بقیه مناسبت های سال در دستور کار سپاه ثارالله قرار دارد و با برپایی این گونه مراسم بتوانیم، ازدواج آسان را فرهنگ سازی کرده و با توجه به شرایط اقتصادی، به مردم کمک کنیم.

 

جلالی ضمن تشکر از خیرین، ادارات و دستگاه ها عنوان کرد: این آمادگی و ظرفیت وجود دارد تا با هم افزایی این مجموعه ها بتوانیم بستر و فرهنگ ازدواج آسان را در سطح استان به ویژه در مناطقی که دچار تنگناهای اقتصادی هستند، ترویج دهیم تا زوج های جوان ما فصل نوینی از زندگی خود را آغاز کنند.

 

تسهیل ازدواج جوانان کار خیری که رنگ و بوی الهی دارد

 

«محسن نسب امیری» در حاشیه این مراسم، گفت: ما به عنوان نماینده بسیجیان شهرستان جیرفت و مردم هفت شهرستان از این اقدام شایسته قرارگاه خاتم و سپاه ثارالله استان کرمان تشکر می کنیم.
 
فرمانده سپاه جیرفت افزود: جا دارد از مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان که با تلاش و کوشش زمینه این امر خیر و خدا پسندانه را فراهم کردند، تشکر کنم.
 
وی ابراز کرد: امیدوارم خداوند توفیق دهد تا در مسیر چنین کارهای خیر خواهانه که رنگ و بوی الهی دارد، گام برداریم.
 
نسب امیری در خاتمه با ضروری خواندن کارهای خیرخواهانه در امر ازدواج جوانان، خاطرنشان کرد: امروز در جامعه نیاز هست تا با انجام کارهای خیر، گره ای از مشکلات مردم عزیز را باز کرده و زمینه پیوندهای آسان را بیش از پیش فراهم کنیم.
کد خبر 1236638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha