اساس هر موجود زنده‌ای از آب است/ اسراف نکردن راه‌کار شکر نعمت آب

خداوند در قرآن کریم فرموده است اساس هر موجود زنده‌ای از آب است و این اهمیت این مایه حیاتی را در زندگی جانداران می‌رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان؛

آب مایه حیات تمام جانداران کره خاکی است و خداوند متعال در سوره انبیا آورده است: «اساس هر موجود زنده‌ای را از آب قرار داده‌ایم»، این مهم اهمیت و حیاتی بودن آب را در زندگی همه موجودات زنده و انسان‌ها می‌رساند.

 

همچنین خداوند در سوره واقعه فرموده است: «آیا به آب گوارایی که می‌نوشید دقت کرده‌اید، شما آن را از ابرها فرو می‌فرستید یا ما؟ اگر می‌خواستیم تلخ و شورش می‌کردیم، پس چرا شکر نمی‌کنید؟»

 

بی‌شک شکر نعمت آب اسراف نکردن آن است و همه باید از این نعمت خدادادی بهترین استفاده را ببرند.

 

چند سالی بود به دلیل تغییر در طعم و بوی نامطبوع آب شرب شهر سنندج، مردم از کیفیت آب این شهر گلایه‌مند بودند، با روی کارآمدن دولت سیزدهم و توجه ویژه دولتمردان به بحث آب شرب سنندج امروز دهم آذر ماه ۱۴۰۱ با حضور رییس جمهور شاهد افتتاح طرح بزرگ آبرسانی به تصفیه‌خانه سنندج هستیم.

 

انتقال با کیفیت‌ترین آب شرب هدیه دولت سیزدهم به مردم سنندج است که در فاز اول این طرح ۱۲۰۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار توزیع ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت محلات مرکزی و بافت‌های قدیمی شهر سنندج شده است.

 

آب با کیفیت با مدرن‌ترین خط انتقال در روزهای آتی وارد مدار مصرف کل مردم شهر سنندج خواهد شد و طرح انتقال آب توسط ۶۰۰ نفر از مهندسان، متخصصان و کارگران بومی به طول ۲۸ کیلومتر به تصفیه‌خانه سنندج رسیده است.

 

سالانه ۵۷ میلیون مترمکعب آب در این خط انتقال از غرب استان به نواحی مرکزی و شرق استان به طول ۶۰ کیلومتر منتقل و آب آشامیدنی ۴۰ درصد از جمعیت این مناطق را پوشش می‌دهد.

 

برای اجرایی شدن طرح انتقال آب علاوه بر سیستم یکپارچه سامانه، برای اولین بار در کشور ایستگاه کاهش فشار از ۳۰ اتمسفر به دو اتمسفر استفاده شده است.

 

اجرایی شدن طرح انتقال آب سد آزاد ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی هزینه در برداشته است.

 

و امروز مردم سنندج به شکرانه این نعمت الهی و سامانه انتقال آبی که وعده دولت سیزدهم بوده، جشن افتتاح انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج را با حضور آیت‌الله رئیسی در سنندج شاهد خواهند بود و از آب سالم و گوارا بهره‌مند خواهند شد.

 

پس باید شکرگزار نعمات ارزشمند الهی بویژه آب که در قرآن کریم نیز اهمیت و ارزش آن بارها مورد تاکید قرار گرفته بوده و قدردان کار به دستان و دولتمردان برای بهره‌برداری مردم از آب باشیم. 

کد خبر 1236745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha