حضور کاروان هنری «روایت حبیب» در خراسان شمالی

کاروان هنری «روایت حبیب» به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از ۱۲ لغایت ۱۵ آذرماه جاری مهمان مردم خراسان شمالی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ اکرم صدیقی کلاته اعلام کرد: کاروان هنری «روایت حبیب» عنوان یک کاروان متشکل از بیش از ۵۰ هنرمند است که در قالب برنامه‌های میدانی در سطح شهر‌های مختلف و همچنین برگزاری یادواره و شب‌های خاطره، تلاش دارد به سهم خود در زنده نگه‌داشتن یاد فرمانده بزرگ مقاومت سردار سلیمانی، گامی برداشته باشد.

 

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی افزود: کاروان هنری «روایت حبیب» قرار است به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به مدت چهار روز میهمان خراسان شمالی باشد و برنامه‌های متنوعی را اجرا کند.

 

وی با بیان اینکه خراسان شمالی از ۱۲ لغایت ۱۵ آذرماه جاری میزبان این کاروان خواهد بود، گفت: نقالی و پرده‌خوانی، برپایی نمایشگاه عکس، محفل نقد کتاب، برپایی کارگاه هنرهای تجسمی، شب خاطره، شعر و موسیقی بخشی از برنامه‌هایی است که با حضور این کاروان در شهرهای بجنورد، شیروان و آشخانه اجرا می شود.

 

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی اظهارکرد: این کاروان استان به استان حرکت می‌کند تا نهایتا در سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به کرمان برسد.

 

صدیقی با اشاره به برنامه‌های شاخصی که قرار است بدین منظور در استان برگزار شود، گفت: اجرای پرده‌خوانی شهید حمیدی‌زاده و موسیقی مقامی در شیروان، آشخانه و بجنورد در نوبت صبح و همچنین اجرای برنامه سفیر حبیب در این شهرها طی نوبت عصر، برگزاری ورکشاپ‌های طراحی و بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان از آن‌ها، محفل خاطره‌گویی در پلاتو شمس و دیدار با خانواده‌ شهداء و جانبازان از جمله برنامه‌های شاخص طی این چهار روز است.

 

گفتنی است، دومین کاروان هنری روایت حبیب همزمان با سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف تبیین شاخص های مکتب سردار شهید سلیمانی یازدهم آذر تا هفدهم دی در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، خوزستان، منطقه آزاد کیش، فارس، یزد، کرمان و تهران  برنامه های خود را اجرایی می کند.

 

 

 

کد خبر 1236748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha