وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وارد استان مرکزی شد

ضرغامی به منظور بازدید از تاسیسات گردشگری و اماکن تاریخی و فرهنگی و صنایع دستی، در قالب سفری دو روزه وارد استان مرکزی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مهندس عزت الله ضرغامی در سفری دو روزه خود، صبح امروز (10 آذرماه) برای بازدید از تاسیسات گردشگری و اماکن تاریخی و فرهنگی استان مرکزی، وارد شهرستان دلیجان شد.

 

ضرغامی در بدو ورود به این شهرستان مورد استقبال مقامات استانی قرار گرفت و با حضور در گلزاری شهدا به مقام شامخ شهدای روستای دو دهک ادای احترام کرد و در ادامه از کاروانسرای دو دهک دلیجان، شهر تاریخی نراق، غار چال نخجیر بازدید خواهد داشت.

 

افتتاح مجتمع گردشگری رونیکا از برنامه های روز اول سفر ایشان به استان مرکزی است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه سفر خود، با حضور در شهرستان محلات ضمن افتتاح بازارچه صنایع دستی شهر نیمور، از مجتمع گردشگری نور و سرچشمه محلات و امامزادگان فضل و یحیی نیز بازدید می کند.

 

عصر امروز نیز ایشان به شهرستان خمین، زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) سفر کرده و از ارگ تاریخی میشیجان، بیت تاریخی امام راحل، قلعه سالار محتشم بازدید و شامگاه پنجشنبه به جهت برگزاری نشست با فعالین حوزه گردشگری استان، وارد اراک می شود.

 

دیدار با حضرت آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان، بازدید از بازار تاریخی اراک و بازارچه صنایع دستی قنبری و موزه چهارفصل،مسجد و مدرسه علمیه حاج محمد ابراهیم و مدرسه سپهداری بازار، پروژه در حال احداث موزه بزرگ، کویر میقان، روستای هزاوه و خانه تاریخی امیرکبیر و دره گردو از برنامه های روز دم ایشان به استان مرکزی است.

 

سفر به شهرستان تفرش و حضور در امامزاده فَم و بازدید از شهر زیرزمینی و دستکند های تاریخی این شهر، پایان بخش سفر دو روزه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان مرکزی خواهد بود.

کد خبر 1236757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha