استقلال خواهی و حفظ تمامیت ارضی کشور ویژگی مهم نهضت جنگل

عباسی استقلال خواهی و حفظ تمامیت ارضی کشور را ویژگی مهم نهضت جنگل دانست و گفت: امروز وظیفه همه ماست تا واقعیت‌های قیام میرزا کوچک خان را بیان کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، اسدالله عباسی امروز (پنجشنبه،۱۰ آذر) در اجلاسیه پایانی کنگره بین‌المللی میرزا کوچک خان جنگلی که در تالار مرکزی رشت برگزار شد اظهار داشت: در دولت انقلابی و مردمی برگزاری بین‌المللی کنگره میرزا کوچک رقم خورد و این امر واقعا افتخار بزرگی برای ما بود.
 
استاندار گیلان با بیان اینکه برگزاری کنگره میرزا به شکل بین‌المللی از فراموش شدن نهضت جنگل جلوگیری کرد افزود: میرزا کوچک پرچم مبارزه را در گیلان بلند کرد و هرگز قضیه تجزیه طلبی مطرح نبوده است بلکه همه مردم را زیر پرچم واحد علیه دشمنان ایران و اسلام متحد کرد.
 
عباسی ابراز داشت: میرزا کوچک خان یک مسلمان با اعتقاد و هم یک آزادی‌خواه و استقلال طلب و سازش ناپذیر بوده و همه این مولفه‌ها در تاریخ موجود است و باید همه اینها را به نسل حاضر و نسل‌های بعدی بشناسانیم.
 
وی اذعان کرد: وقتی قصه مبارزات میرزا کوچک خان و روحیه خستگی ناپذیر و اعتقاد و توکل به خدا از سوی ایشان را می‌شنوم، چیزی نیست که بتوان آن را از بین برد زیرا در تاریخ ثبت شده و امروز وظیفه همه ماست تا واقعیت‌های قیام میرزا کوچک خان را بیان کنیم.
 
نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه میرزا کوچک خان همیشه توکل بر خدا داشت و تسلیم دشمنان نشد ابراز داشت: میرزا همزمان با استبداد و استعمار مبارزه کرد و با تاسی بر قیام امام حسین(علیه السلام) هرگز تسلیم پیشنهاداتی که به وی دادند نشد.
 
استاندار گیلان حرکت میرزا کوچک خان جنگلی را سرآغاز انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (رحمت‌الله علیه) دانست و یادآور شد: میرزا کوچک خان دلیل پایبندی خود به مبانی دینی و اسلامی را در نامه پایانی که از ایشان به جای مانده آورده و اینها در تاریخ و اسناد تاریخی ثبت شده است.
 
عباسی سازش ناپذیری و عدالت خواهی میرزا کوچک جنگلی و تقسیم اراضی مالکان بزرگ بین مردم و اجرای طرح سوادآموزی را از هدف‌های والای قیام جنگل خواند و اضافه کرد: بایستی پررنگ تر و قویتر از اینها برای بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی و قیام جنگل قدم برداریم.
 
وی اظهار داشت: استقلال خواهی و حفظ تمامیت ارضی کشور همواره مورد تاکید میرزا کوچک خان جنگلی و قیام نهضت جنگل بوده است و این امر مورد تایید تاریخ نگاران هم قرار دارد زیرا خیلی ها تلاش می‌کردند که میرزا را به گونه دیگری معرفی کنند‌ و به تجزیه طلبی محکوم نمایند که هرگز اینگونه نبوده است.
 
نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه باید دین خود را به میرزا کوچک جنگلی ادا کنیم خاطرنشان کرد: امروز تلاش میکنیم دبیرخانه کنگره میرزا کوچک جنگلی را حتما پایه‌گذاری کنیم همچنین موزه‌ای را هم تاسیس می کنیم تا همه اسناد برای شناخت بیشتر میرزا جمع آوری شود.
 
 
 
کد خبر 1236772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha