کلید توسعه کردستان آب است/ پروژه آبرسانی به سنندج در ۸ ماه به بهره‌برداری رسید

محرابیان گفت: کردستان در حوزه کشاورزی، باغداری، معدن، گردشگری و جاذبه‌های طبیعی و غیره ظرفیت‌های مختلفی دارد، اما کلید توسعه این ظرفیت‌ها آب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، علی اکبر محرابیان پیش از ظهر پنج‌شنبه (۱۰ آذر) اظهار کرد: کردستان سرزمین فرهنگ، هنر و فداکاری و سرزمین مردان و زنان آگاه و غیور است و خدمت به مردم این استان بزرگترین مدال برای ما است.

 

 

وزیر نیرو اعلام کرد: کردستان در حوزه کشاورزی، باغداری، معدن، گردشگری و جاذبه‌های طبیعی و غیره ظرفیت‌های مختلفی دارد، اما کلید توسعه این ظرفیت‌ها آب است.

 

 

وی افزود: بارش‌های خوب آبی در استان شرایطی را فراهم کرده که بتوانیم با استفاده از آب، در مسیر توسعه استان اقدامات موثری انجام دهیم.

 

 

وی با اشاره به نخستین سفر خود به کردستان به همراه استاندار و نمایندگان استان انجام شد، گفت:  از تمام طرح‌های نیمه تمام آبی استان بازدید کردیم و در سفر اولویت‌ها و خواسته‌های مردم بررسی و در نقاط مختلف استان طرح‌های ویژه و اولویت‌دار تعیین شد که یکی از آنها طرح آبرسانی به سنندج بوده است.

 

 

محرابیان ارتقای کمی و کیفی اب سنندج را از خواسته‌های اصلی سنندج دانست و گفت: آبی که قبلا از سد قشلاق تامین می‌شد و بخاطر تغذیه‌گرایی سد شرایط کیفی و کمی نامناسب بود و طعم و بوی بد داشت و مردم خواهان حل مشکل بودند تا اینکه این پروژه که تا قبل از دولت سیزدهم ۱۵ درصد پیشرفت داشت، امروز در این دولت به اتمام رسید.

 

 

وزیر نیرو اضافه کرد: با تلاش جهادی مسئولان استان و پیگیری مسئولان و مطالبه‌گری مردم سنندج این پروژه که ابتدای سال ۳۵ درصد پیشرفت داشت اما در هشت ماه افتتاح شد و کمیت و کیفیت آب سنندج را ارتقا داد و امروز آب تصفیه‌خانه سنندج از سد آزاد تامین شده است.

 

 

محرابیان یادآور شد: در حوزه طرح‌های آبی، طرح‌های آبرسانی و شبکه‌های ابرسانی مدنظر است و امروز سرعت پیشرفت طرح‌های آبرسانی مناسب است و تا پایان دولت امیدواریم هر چند ماه یکبار شاهد افتتاح طرح‌های آبرسانی دیگر شهرهای استان خواهیم بود.

کد خبر 1236810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha