طرح های خُرد، کوچک و متوسط بیش از ۸۰ درصد اشتغال جامعه را به خود اختصاص می دهد

مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی امید گفت: طرح های خرد، کوچک و متوسط بیش از ۸۰ درصد اشتغال جامعه را به خود اختصاص می دهد ولی منابعی که در اختیار صندوق قرار می گیرد محدود است که همکاری بیشتر مجلس جهت حمایت از اشتغالزایی را می طلبد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ نعمت الله رضایی روز پنج شنبه (10 آذرماه) در آیین افتتاح واحد تولیدی پوشاک باران دخت اظهار کرد: هدف صندوق کارآفرینی، حمایت از طرح های خرد، کوچک و متوسط در شهرهای کوچک، روستاها و مناطق محروم است ولی منابعی که در اختیار صندوق قرار می گیرد محدود است که همکاری بیشتر مجلس را جهت حمایت از این صندوق و اشتغالزایی می طلبد.

 


مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی امید عنوان کرد: این صندوق سال گذشته با پرداخت تسهیلات، ۱۸ درصد اشتغال کشور را ایجاد کرده ولی امسال از محل تبصره ماده ۱۸ اعتباری اختصاص پیدا نکرده که نیاز است مجلس به صندوق توجه ویژه داشته باشد.

 


رضایی با بیان اینکه منابع مالی باعث ایجاد اشتغال می شود، افزود: ۳۲ درصد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به بانوان کارآفرین پرداخت شده است و ۴۰ درصد شاغلین خانم هستند زیرا که تنها راه نجات کشور از بیکاری، حمایت از طرح های خرد، کوچک و متوسط است.

 


وی بیان کرد:  سال گذشته در این استان حمایت و توجهی نشد که امسال تا کنون با تخصیص هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات، ۳ درصد منابع کل کشور به این گونه مناطق محروم، شهرهای کوچک و روستاها اختصاص یافته است و امسال این منابع در استان خراسان شمالی سه برابر سال گذشته شده است.

 

واحد تولیدی پوشاک، تولید کننده انواع تابلو برق صنعتی و توری فایبر گلاس امروز پنجشنبه با حضور مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور، استاندار و جمعی از مسئولان استانی در شهرستان شیروان خراسان شمالی به بهره برداری رسید.

 

کد خبر 1236817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha