بیمارستان فوق تخصصی زعفرانیه در بیرجند احداث می شود

سردار مهدوی از احداث بیمارستان زعفرانیه با تمام امکانات روز با حمایت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در زمینی به مساحت۳۰ هکتار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی ظهر امروز پنج شنبه (۱۰ آذر) در بازدید از درمانگاه رضوی بیرجند ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار و قدردانی از زحمات کادر پرستاری و درمانی، اظهار کرد: بسیاری از افراد در اقصی نقاط کشور علاقمند هستند که خادم الرضا(ع) باشند و چه خوب است که هر فردی در منطقه‌ خود این خدمات را ارائه کند تا تمام مردم کشور از این رأفت و خدمات آستان قدس رضوی بهرمنده شوند.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده این خدمت رسانی در خراسان جنوبی الحمدالله به خوبی در حال انجام است و با وجود تمام مشکلات، جهادگران و خادمیاران رضوی این عرصه را خالی نکردند و هم چنان به فعالیت‌های امدادی خود ادامه می دهند.

 

سردار مهدوی گفت: توسعه فرهنگ خادمیاران رضوی در استان و کشور منجر به اقدامات بسیار ارزنده‌ای از جمله محرومیت زدایی، کمک به محرومین شده که این فرهنگ ارزشمند را به بدنه‌ اجتماع تزریق می‌کند.

 

وی از راه اندازی و افتتاح درمانگاه شهید سلیمانی جهت کمک به مردم محروم شمال شهر بیرجند از محل اعتبارات بسیج و سپاه تا یک ماه آینده خبر داد و افزود: همچنین احداث بیمارستان زعفرانیه با تمام امکانات روز با حمایت دانشگاه علوم پزشکی با مساحت ۳۰ هکتار، ظرفیت مناسبی برای کل استان است که یک بیمارستان فوق تخصصی با حمایت‌های مالی مجموعه سپاه استان در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار احداث می شود که در حوزه‌های مختلف درمانی استان را پوشش خواهد داد.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: هدف از راه اندازی این بیمارستان این است که به جای انتقال بیمار از استان به تهران و سایر استان‌ها؛ پزشک‌های متخصص و مجرب را جهت درمان بیماران به استان بیاوریم که در قالب یک زنجیره‌ی کامل و اقداماتی هدفمند برنامه ریزی شده تا حتی پزشکان خارج از کشور به این استان دعوت شوند.

 

سردار مهدوی ادامه داد: به دنبال این هستیم که خراسان جنوبی را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به یک قطب درمانی در عرصه‌ی سلامت در کشور تبدیل کنیم.

 

وی افزود: از زمین این بیمارستان ۳۰ هکتار از سوی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و ۱۵ هکتار از سوی مجموعه سپاه انصارالرضا (ع) استان اختصاص داده شد.

 

سردار مهدوی با بیان اینکه از مزیت های احداث این بیمارستان سهولت حمل و نقل است چراکه این منطقه به مراکز ارتباطی استان و کشور حداقل فاصله را دارد، در پایان به اهمیت پیشگیری قبل از درمان پرداخت و گفت: در حوزه بهداشت به مقوله‌ی پیشگیری باید بیشتر تمرکز کرد و برای تحقق این امر سرمایه گذاری و آگاه سازی بیشتری انجام شود.

 

 

کد خبر 1236852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha