لزوم راه اندازی ستاد جذب در کنار حوزه های علمیه

آیت الله اعرافی بر لزوم راه اندازی ستاد جذب در کنار حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: آمار جذب حوزه های علمیه فارس باید افزایش یابد و لازم است هر کسی یک نفر را برای کار امام حسین (ع)‌ به میدان بیاورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت الله علیرضا اعرافی، امروز پنج شنبه (۱۰ آذر) در دیدار با مدیران و روحانیون حوزه های علمیه استان فارس که در شبستان «امام خمینی (ره)» حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) شیراز برگزار شد، بر لزوم راه اندازی ستاد جذب در کنار حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: 2 هزار نفر در طرح «امین» و 800 مبلغ طرح «هجرت» در این وجود دارد که باید هر کسی یک نفر را برای کار امام حسین (ع)‌ به میدان بیاورد.

مدیر حوزه‌ های علمیه کشور با اشاره به اینکه ما روحانیون قبل از انقلاب هیچ آرامشی نداشتیم و جذب زیاد هم نداشتیم ولی کسانی را جذب می کردیم که محکم پای کار اسلام و انقلاب بودند، اضافه کرد: گرفتاری ها انسان های بزرگ تربیت می کند از گرفتاری ها هراس نداشته باشید.

وی با اشاره به اینکه روحانیت با روحیه با نشاط و شاداب می بینیم و امروز روحانیت زنده است، اظهار کرد: این امواج خطر و محنت، انسان ساز است.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه آمار جذب حوزه های علمیه فارس باید افزایش یابد، گفت:  سختی را باید دست مایه رشد قرار داد، روحانیان هزاران سال است که از سختی ها عبور کردند و به انقلاب رسید که مثل خورشید می درخشد که الان خیلی ها چشم دیدن این خورشید را ندارند.

وی با اشاره به اینکه جنگ ترکیبی 15 محور دارد و باید در صد محور کار کنیم تا پیروز شویم، افزود: شما انسان های بزرگی هستید که نخبگان را پرورش می دهید و امروز لازم است نیرو تربیت شود و تمام فرهنگ کشور را مدیریت و هدایت کند.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: 10 هزار انسان جهادی داریم که توسط کنش گری اجتماعی حوزه های علمیه تربیت شده اند و مرکز «جامعه المصطفی» 15 سال است فعالیت می کند و باعث افتخار است که بگوییم امروز 22 طرح بین المللی در حوزه های علمیه در حال پیگیری است و فردی عالم از حوزه های علمیه با پاپ وارد گفتگو شد و یک گفتگوی عزتمندانه شکل گرفت و حوزه در بخش بین المللی ورود موفق داشته است.

وی با اشاره به اینکه در بخش پژوهش هم دبیرخانه پژوهش های مورد نیاز نظام راه اندازی شده است، تاکید کرد: 500 پژوهش پیرامون این موضوع شکل گرفته و پروژه پژوهشی هوش مصنوعی و اجتهاد هم در نظر گرفته شده که در حال بررسی است.

کد خبر 1236895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha