عدم توجه به جمعیت باعث مسائل ناخوشایندی می شود

اختری گفت: اگر نسبت به مسئله جمعیت به عنوان یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری حساسیت نداشته باشیم، اتفاقت ناخوشایندی در جامعه رخ می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، زینب اختری امروز (۱۰آذر ماه) در کارگاه آموزشی جوانی و جمعیت که در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد که با حضور کارکنان اداری، مدیران مدارس ابتدایی، متوسطه اول و مشاوران شهر یاسوج برگزار شد، گفت: معلمی شغل انبیاء (ص) است و امروزه معلمان ما درحال انجام این رسالت خطیر هستند، البته از آنها انتظار داریم علاوه بر وظیفه‌ای که بر عهده دارند، به رسالت مهم جمعیت و کاهش نرخ باروری که جمعیت کشور را تهدید می‌کند بپردازند.

 

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور اظهار داشت: فرصت کم و زمان محدود است و اگر به مقوله مهم جمعیت که دغدغه مقام معظم رهبری است و ایشان در سال ۹۱ در زمینه کاهش جمعیت اعلام خطر کردند و به خوبی به آن نپردازیم و دغدغه و حساسیت نداشته باشیم، اتفاقات ناخوشایندی رخ می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه موضوع جمعیت جبهه جدیدی در کشور ایجاد کرده، ادامه داد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بالاترین حضور در جنگ هشت سال دفاع مقدس را داشتند و از آنها می‌خواهیم در جبهه جدیدی که در حوزه جمعیت ایجاد شده دست به دست هم داده  تا از مسئله‌ای که برای کشور ایجاد شده به خوبی عبور کرد.

 

اختری با اشاره به اینکه راه عبور از وضعیت کنونی داشتن علم و آگاهی و پرداختن به موضوع جمعیت با نگاه علمی است، خاطرنشان کرد: همان طور که فرماندهان و رزمندگان ما در زمان جنگ اجازه ندادند سخن و خواسته امام(ره) در خصوص آزادسازی خرمشهر  زمین بماند، در حوزه جمعیت هم اجازه نخواهیم داد دغدغه و خواسته مقام معظم رهبری بر زمین بماند.

 

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور گفت: با مشارکت می‌توانیم به مانند گذشته که از عهده بسیاری از مسائلی که کشور با آن مواجه بود برآییم از عهده این موضوع هم برخواهیم آمد.

کد خبر 1236917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha