همه نمایندگان باید شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند

آوایی، با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس، با بیان اینکه شهید مدرس هم ضداستبداد داخلی و هم ضداستعمار خارجی بود، گفت: همه نمایندگان باید شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند.

سید احمد آوایی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان خوزستان، به مناسبت روز مجلس اظهار کرد: شهید مدرس هم ضداستبداد داخلی و هم ضداستعمار خارجی بود لذا سالروز شهادت این مرد بزرگ را روز مجلس نامیدند.

 

نماینده مردم شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی، وظیفه اصلی مجلس را قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون دانست و افزود: به علت مشکلات موجود، نمایندگان مجلس به ویژه نماینده شهرستان‌ها جهت حل مشکلات در کنار وظایف اصلی باید کنار مسئولان اجرایی نیز باشند‌.

 

وی با بیان اینکه استان خوزستان به خصوص شهرستان دزفول به علت بمباران و موشکباران امکان توسعه نداشته است، تصریح کرد: توسعه شهرهای خوزستان از سایر استان‌ها و شهرها عقب ماند و پس از جنگ نیز به دلیل افزایش تورم توسعه شهرهای خوزستان به کندی صورت می‌گرفت.

 

آوایی با اشاره به اینکه نباید مشکلات مردم را انکار کنیم، ادامه داد: ابتدا باید مشکلات داخل کشور را برطرف کنیم چراکه برخی ناکارآمدی‌ها باعث شده نمایندگانی که وظیفه قانونگذاری و نظارت بر قانون را دارند اکنون به دنبال رفع مشکلات مردم در سایر دستگاه‌ها باشند.

 

وی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر خاطر نشان کرد: مشکلات و اتفاقات اخیر در کمیسیون امنیت ملی مطرح شد؛ آمریکا، اسراییل، فرانسه، آلمان و مرتجعان منطقه در جریانات و اعتراضات اخیر نقش دارند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده در دزفول و پیگیری جهت حل برخی مشکلات شهرستان، اضافه کرد: در این راستا و در جهت حل مشکلات و توسعه شهرستان جلسه‌ای با معاون توانیر برگزار و ۶ میلیارد تومان اعتبار جهت ترمیم و توسعه شبکه برق دزفول و روشنایی آن اخذ و پرداخت شد.

 

وی ابراز کرد: افزایش تعداد گروه‌های عملیاتی و خرید ماشین آلات جهت افزایش سرعت خدمات‌رسانی گروه‌های عملیاتی برق نیز در این جلسه پیگیری شد که خوشبختانه به نتیجه رسید و همچنین پست فرعی برق دزفول در میدان فتح‌المبین و پست برق میدان رودبند به پست‌های جی‌آی‌اس صورت خواهد گرفت که با انجام آن به گفته وزیر تا چند سال آینده مشکلی از بابت برق در دزفول نخواهیم داشت.

 

آوایی، همچنین به اهمیت توسعه اماکن ورزشی اشاره کرد و یاد آور شد: با توجه به اینکه برای اختصاص بودجه ساخت ورزشگاه ۲۵۰۰ نفری دزفول توسط وزارت ورزش، حتما باید سند آن به نام اداره ورزش و جوانان باشد پس از جلسات سه ساعته با معاونت توسعه وزارت ورزش سند زمین ورزشگاه ۲۵۰۰ نفری دزفول پس از یکسال پیگیری اخذ شد و اعتبار ۳۲ میلیارد تومانی جهت احداث آن تصویب و اختصاص یافت که سریعا مناقصه تعیین پیمانکار برگزار و عملیات اجدایی آن آغاز خواهد شد.

 

کد خبر 1236938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha