دشمن به دنبال این است حاکمیت ارزش‌های الهی در جامعه را از بین ببرد

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: جوانان ما جان خود را فدا کردند تا ارزش‌های الهی پایدار بماند ولی در فتنه اخیر که بعضی آن را فتنه ارتجاع می‌نامند دشمن به دنبال برگشت به سبک زندگی غربی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام قاضی دزفولی، در همایش سران عشایر، بزرگان و معتمدین روستای امیرالمؤمنین دزفول اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار بسیجیان در ۵ آذر به بسیجیان توصیه کرد که قدر خود را بدانند و بسیجی بمانند.

 

امام جمعه دزفول، با بیان اینکه جامعه ما به نام حکومت اسلامی و حکومت اهل بیت است اگر چه تا حکومت علوی فاصله زیادی داریم، افزود: کسی که تصور کند به دنیا آمده که چند صباحی زندگی کرده و سپس از دنیا برود، نفهمیده که برای چه آفریده شده است؛ خداوند از خلقت انسان هدف داشته و او را عبث نیافریده، از این رو باید باید آن هدف را بشناسیم.

 

وی اضافه کرد: انسان با ایمان در زندگی هدف دارد و آن را بیهوده نمی‌داند، با این نحوه تفکر ایمان انسان شکل می‌گیرد، در قرآن آمده است که ای کسانی که ایمان آورده‌اید مراقب گوهر گرانبهای ایمانتان باشید و آن را هر روز تجدید کنید.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول، با اشاره به مضامین و مفاهیم دعای عرفه، تصریح کرد: باید در مقابل وسوسه‌های شیطانی ایمان خود را تقویت کنیم؛ انسان دارای خصلت فراموشی است، همواره باید اهل ذکر و یادآوری باشد تا ایمان در قلب و وجود وی نو و سرزنده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن و جبهه کفر و نفاق با تمام توان به میدان آمده و تمام قد در مقابل اسلام و جبهه حق ایستاده است، جنگ احزاب جهانی به راه افتاده، اگر در زمان صدا م ملعون ۳۸ کشور از او پشتیبانی می‌کردند امروز بیش از ۵۰ کشور از اغتشاشگران حمایت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی، با اشاره به اینکه دشمن به دنبال این است که ارزش‌های الهی در جامعه حاکم نباشد ابراز کرد: جوانان ما جان خود را فدا کردند تا ارزش‌های الهی و دین و اسلام پایدار بماند ولی در فتنه اخیر که بعضی آن را فتنه ارتجاع می‌نامند دشمن به دنبال برگشت به سبک زندگی غربی است.

 

وی عنوان کرد: یکی از تعابیر مستکبر در قرآن زیر بار حق نرفتن و نپذیرفتن حق است؛ چگونه می‌توان با غرب مستکبر که تعهد می‌دهد ولی عمل نمی‌کند مذاکره کرد.

 

امام جمعه دزفول اذعان کرد: جوانان باید مراقب باشند فریب نخورند، والدین باید مراقب فرز ندان خود باشند، دشمن فکر و ذهن جوانان را هدف گرفته است، در قضایای اخیر عده‌ای از جوانان خانواده‌های متدین به دلیل غفلت، لغزیدند.

 

وی اشاره به اینکه نباید از هیاهوی دشمن هراس داشته باشیم، تاکید کرد: توصیه مقام عظمای ولایت و بسیاری از شهدا استناد به آیه ۱۳۳ سوره آل عمران است که می‌فرماید روحیه خود را از دست ندهید و غمگین نباشید، اگر ایمان داشته باشید شما برترید.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی ادامه داد: شرایط حساسی حاکم است، دشمن سعی دارد ما را به زانو درآورد ولی نظام مقدس جمهوری اسلامی پشتوانه خون شهدا را دارد و نمی‌توان آن را به سادگی حذف کرد یا به آن آسیب وارد کرد.

 

وی بزرگترین حربه علیه دشمن را آگاهی از حقایق دانست و خاطرنشان کرد: دشمن از روشن بینی و آگاهی که رهبر معظم انقلاب به بسیجیان توصیه کردند می‌ترسد چراکه کار دشمن بر مبنای فریب و دروغ است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول تصریح کرد: هیچ کس از امتحان الهی مستثنی نیست، ما امتی هستیم که در روز قیامت از دو جهت بازخواست خواهیم شد امور شخصی و امور اجتماعی، اینکه آیا وظیفه اجتماعی خود را که یاری دین خدا و مکتب اهل بیت است انجام داده‌ایم یا نه؟

 

وی اضافه کرد: امروز وظیفه سنگینی بر عهده داریم، هر کس متناسب با جایگاه و اثرگذاری در جامعه وظیفه دارد؛ نباید در مقابل دشمن بی تفاوت بود.

 

امام جمعه دزفول، ضمن تأکید بر اینکه باید از خدا بخواهیم بصیرت در دین داشته باشیم گفت: گاهی دشمن فضا را در جامعه غبارآلود می‌کند به گونه‌ای که فرق بین حق و باطل قابل تشخیص نیست؛ شبهه شبیه حق است ولی در اصل باطل می‌باشد باید آگاه بود جایی را که دشمن هدف گرفته حق است.

 

وی یاد آور شد: مردم در این مدت به وظیفه خود به خوبی عمل کردند، مسئولین نیز وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید به مردم بصیر و متدین خدمت کرده، خود را خدمتگزار مردم بدانند و سادگی و بی آلایشی را در دستور کار خود داشته باشند.

 

کد خبر 1236941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha