حقیقت گرفتاری امروز جوامع بشری بخاطر فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی است

آیت الله معلمی با بیان اینکه حقیقت گرفتاری امروز جوامع بشری بخاطر فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی است، گفت: نمونه این مسئله را می توان در کشورهای اسلامی که تحت سلطه ننگین استکبار زندگی می‌کنند و در زیر سایه استکبار بدنبال امنیت هستند، مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،‌ آیت الله علی معلمی امروز(۱۱آذر) در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی که به میزبانی قائم شهر در حال برگزاری است، با بیان اینکه خداوند متعال را شاکریم که هفدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی قرآن که مقام معظم رهبری به آن عنایت ویژه دارند، در شهرستان قائم شهر برگزار شد، اظهار کرد:تشکیلات اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان با حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و سایر دستگاه‌ها و موسسات قرآنی قائم شهر به‌ویژه موسسه گنجینه نور با محوریت اقدامات قرآنی چندین سال به درستی حق میزبانی از این جشنواره قرآنی را به جا آوردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه قرآن کتاب مقدس الهی بوده و نجات‌بخش انسان است، گفت: طراوات و شادابی قرآن مخصوص یک دوره زمانی نیست و در تمام دوران‌ها، نقشه راه زندگی سالم بشری بوده است.

 

آيت‌الله معلمی به حوادث اخیر اشاره کرد و ادامه داد: اگر انسان مومن و مسلمان، در سایه قرآن زندگی کند قطعا برتری خواهد یافت و کسی بر او مسلط نخواهد شد.

 

وی با بیان اینکه حقیقت گرفتاری امروز جوامع بشری بخاطر فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی است، افزود: نمونه این مسئله را می توان در کشورهای اسلامی که تحت سلطه ننگین استکبار زندگی می‌کنند و در زیر سایه استکبار بدنبال امنیت هستند، مشاهده کرد.

 

امام جمعه قائم‌شهر ادامه داد: قرآن همه مسائل اخلاقی، انسانی و همه مسائل مربوط به برقراری عدالت در جامعه و همه احکام نورانی‌ این مصحف شریف برای عزت و اعتبار جامعه اسلامی است.

 

وی تاکید کرد: سزاوار است که به این کتاب نورانی توجه ویژه ای شود که از جمله برنامه‌های بسیار با اهمیت موضوع آموزش بوده و از جمله اقدامات مطلوب همین برگزاری جشنواره تلاوت‌های مجلسی است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم توجه نسل جوان انقلاب به قرآن، مفاهیم و آموزه‌های قرآنی، متذکر شد: هر قدر جوانان ما به مفاهیم قرآن روی بیاورند به سمت اعتلا، سعادت و خوداتکایی و خودباوری گام خواهیم برداشت و قطعا قرآن برکات فراوانی دارد که در گرو تمسک و انس با قرآن است.

 

آیت الله معلمی در پایان گفت: بسیار خوشحال و مفتخریم که قائم شهر، شهر مزین به نام امام عصر (عج) میزبان هفدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم مازندران است.

 

به گزارش شبستان، اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی تلاوت های مجلسی مازندران به میزبانی شهرستان قائم شهر و در مصلی جمعه این شهر در حال برگزاری است. در این مراسم ۷ قاری ممتاز استان، تلاوت های خود را قرائت می کنند و از میان قاریان، ٣ نفر به عنوان برگزیده به جشنواره کشوری راه خواهند یافت.

 

مازندران امسال در هفدهمین جشنواره ملی تلاوت های مجلسی ۵سهمیه دارد که سه برگزیده مرحله استانی این جشنواره و ۲برگزیده ملی شانزدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی را شامل می شود.

 

 هیات داوران این دوره را اساتید برجسته قرآنی استان مازندران از جمله حبیب الله غفاری، سید احمد میریان، مجید آهنگری، مصطفی قاسمی، روح الله حیدری، جعفر ملک پور و علی عظیمی تشکیل می دهند‌.

کد خبر 1236943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha