وحدت و انسجام فصل مشترک ملت برای عبور از موج های سهمگین است

حجت الاسلام سراج گفت: امروز فصل مشترک همه ما که در کشتی نظام نشسته ایم، این است که برای عبور از این موج های سهمگین که دشمن ایجاد کرده، ید واحده بوده و همه پای کار باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، خطیب موقت نماز جمعه این هفته ایلام، ظهر امروز(۱۱ آذر) در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر، اظهار  کرد: جنبش های دانشجویی همیشه در راس مبارازت مردمی بوده اند.

 

حجت الاسلام  شمس الله سراج با بیان اینکه قشر دانشجو دماسنج نظام است، افزود: قشر دانشجو، قشری ایده آل نگر است و استدلالی که دارد علمی است، باید نسبت به خواسته های این قشر در جامعه توجه  داشت، قشر دانشجوی ما اکثرا صاحب فکر و نخبه هستند و حرف آن پشتوانه علمی و تحقیقاتی دارد.

 

وی با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر در کشور، گفت: این حوادث در سه لایه روی داده است، لایه اول لایه خشن بود که قطعا دشمنان روی آن خیلی سرمایه گذاری کردند و دست به اسلحه بردند، ترور کردند و به تعبیری کسانی دست به اسلحه بردند و در مقابل نظام ایستادند که این افراد حکم خود را دارند.

 

خطیب موقت نماز جمعه ایلام یادآور شد: لایه دیگر لایه منتقدین سیاسی است، کسانی که چهارچوبه نظام اسلامی را قبول داشته اما به برخی مسائل انتقاد دارند، راه این مساله در حوزه منتقدین، گفت و گوهای طرفینی است و باید صدا و سیما و رسانه ها راه را برای این گفت و گو باز کنند.

 

حجت الاسلام سراج  با اشاره به اینکه باید فضایی فراهم شود که گروه های سیاسی در طول سال حرف خود را در زمین نظام اسلامی بزنند، گفت: باید به این سمت بیشتر حرکت کنیم و گفت و گو با منتقدین در جامعه بیشتر توجه داشته  باشد.

 

وی بیان کرد: لایه سوم، لایه ای است که نیاز روشنگری دارد، لایه افرادی که تحت بمباران شدید تبلیغاتی دشمنان قرار دارند، در دوران دفاع مقدس ارتفاعات کله قندی در مهران بارها میان ما و دشمن جابجا شد، امروز کله ها و مغزهای بسیاری از جوانان ما تحت بمباران شدید رسانه ای دشمن قرار دارد و لشکری که باید امروز برای مقابله با دشمن برای پس گرفتن این قله ها و کله ها باید باشد، لشکر فرهنگی است.

 

امام جمعه موقت ایلام گفت: از معلمان و اساتید دانشگاه ها انتظار می رود که دست این جوانان را بگیرند،  امروز فصل مشترک همه ما که در کشتی نظام نشسته ایم، باید برای عبور از این موج های سهمگین که دشمن ایجاد کرده، این است که ید واحده  بوده و باید همه پای کار باشیم.

 

حجت الاسلام سراج با گلایه از برخی خواص در جریان حوادث اخیر، تصریح کرد: چرا امروز به میدان نمی آیند که از این حرکات که مردم از آن زجر می کشند، اعلام برائت کنند، گروه های سیاسی فقط برای انتخابات نیست، نمی شود امروز کسی ساکت باشد و فردا در هنگام انتخابات وارد میدان شود، کشوری که برای آن هزاران شهید تقدیم شده است، این گروه ها، امروز باید با سخنرانی و هر ظرفیت دیگر پای کار باشند.

 

وی بیان کرد: گروه های سیاسی که در این حوادث پای کار نبوده اند و یا حضورشان کم رنگ بوده است، باید پای کار باشند، اگر نظام را قبول دارید باید در عمل نشان دهید، اینجا، جای عمل و میدان است و باید جبران کنند اگر تا کنون کم کاری کرده اند.

 

امام جمعه موقت ایلام ابراز کرد: راه حل اینکه ما برای همیشه از این معضلات نجات پیدا کنیم، کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی است، چقدر ما کتاب قانون اساسی را مطالعه می کنیم و از مفاد آن اطلاع داریم، بسیاری از مشکلات ما راه حل آن در قانون اساسی است.

 

حجت الاسلام سراج بیان کرد: برای انتقاد و اعتراض در قانون اساسی جمهوری اسلامی بر اساس بند ۲۶ و ۲۷  قانون وجود دارد که مجوز گرفته و انتقاد خود را انجام دهد، قانون جمهوری اسلامی همه چیز را دیده و فکر کرده است و در این قانون وجود دارد، آیا برخی ها می خواهند بهتر از این قانون را بیاورند؟

 

وی گفت: قانون  اساسی ما حاصل خون بزرگانی  همچون شهید بهشتی است، اگر اصول این قانون را درست اجرا کردیم همان مدینه فاضله حاصل می شود که به آن وعده داده شده است.

 

امام جمعه موقت ایلام  با اشاره به روز نیروی دریایی، گفت: نیروی دریایی ما، امروز نیرویی است که در اقیانوس های جهان حضور دارد و امروز نیروی دریاپایه ما در جهان قوی است و شب روز مراقب مرزهای دریایی ما و ناوگان تجاری کشور هستند.

 

حجت الاسلام سراج افزود: کشورهای اروپایی و به ویژه آلمان یک کمیته را به عنوان کمیته حقیقت یاب درست کرده اند که در ایران حوادث اخیر را بررسی کنند، اولا اینها هیچ نمی توانند و هیج حقی ندارند که در این وادی حرفی بزنند، چون خودشان جنایتکارند، آلمان باید اول تکلیف حمله های شیمایی عراق به مردم ایران را مشخص کند، مگر آلمان، انگلیس و فرانسه  می توانند دم از حقوق بشر برای ما بزنند، آنها اول تکلیف جنایت های خود را در افغانستان و سایر کشورها مشخص کنند.

 

وی بیان کرد: ما از وزارت امور خارجه انتظار داریم که در این زمینه منفعلانه عمل نکند، ما باید جنبه آفندی خود را در سیاست خارجی به کار بگیریم و این تحرکات دشمنان را محکوم کنیم.

 

امام جمعه موقت ایلام  یادآور شد: خانواده ها نسبت به این حوادثی که در کشور روی داده است، رسالت بزرگی دارند، یحث چهره به چهره  و گفت و گو با فرزندان خیلی موثر است، در این اوضاع و احوال راه را به فرزندانمان نشان دهیم و نگذاریم فضای مجازی بر آن تاثیرگذار شود و واقعیت ها را در قالب جهاد تبیین برای آنها بازگو کنیم.

کد خبر 1236951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha