مردم شیراز شب جمعه آینده به تقابل چهل و یک سال ترور می روند

آیت الله دژکام گفت: مردم شیراز در مراسم بزرگداشت شهدا در شب جمعه آینده به تقابل چهل و یک سال ترور می روند زیرا از روز ترور و شهادت آیت الله شهید دستغیب تا شهادت شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ۴۱ سال است که مردم ایران ترور می ‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام، امروز جمعه (11 آذر) در نماز جمعه این هفته شیراز با به مناسبت های پیش رو در هفته آینده گفت: پنجشنبه آینده به یک روایت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است و امسال فاطمیه اول مصادف با چهلمین روز شهادت شهدای مظلوم حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) است.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: شهادت این 13 شهید که مظلومانه در کنار این مضجع نورانی به دست دشمنان خدا شربت شهادت نوشیدند مایه غم شیرازی ‌ها شده و از سوی دیگر بی احترامی به حرم پسر امام موسی ابن جعفر (ع) برای ما سنگین بوده است.

وی تاکید کرد: برای برگزاری اربعین این شهدای مظلوم باید مانند تشییع و تدفین آنها سنگ تمام بگذاریم و شیرازی ها بار دیگر نشان دهند که تا چه اندازه دلداده اهل بیت (ع) هستند و مراسم ویژه برای ایام فاطمیه و اربعین این شهدا برگزار کنیم.

آیت الله دژکام با اشاره به سالگرد شهادت آیت ‌الله عبدالحسین دستغیب در هفته آتی هم اظهار کرد: چون این 2 مناسبت نزدیک یکدیگر است، بنا شد  یکجا مراسم بگیریم و شما در این مراسم شب جمعه به تقابل چهل و یک سال ترور می روید و از روزی که آیت الله شهید دستغیب ترور شده است تا روزی که این شهدا در حرم به شهادت رسیده ‌اند ۴۱ سال است که مردم ایران ترور می ‌شوند.

وی ادامه داد: مدعیان دورغین حقوق بشر که از روی خدانشناسی برای یک دورغی که خودشان بافتند قطعنامه می ‌زنند اما چهل و یک سال چهره‌ هایی مثل آیت‌ الله شهید دستغیب تا بچه ۱۰ ساله در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را ترور می کنند.

امام جمعه شیراز با گرامیداشت سالگرد شهید استوار محمودآبادی، شهید مدافع حرم هم بیان کرد: در مراسمی که برای بزرگداشت شهدا برگزار خواهیم کرد ارادت خاص خود را به این شهید والا مقام هم نشان خواهیم داد.

وی با اشاره به روز «دانشجو» که سالگرد چند شهید دانشجو است، ادامه داد: دانشجویان ما در مقابل استکبار جهانی شهید شده اند و ارزش دانشجویان ما در آن روز جلوه کرد و چون آگاهی منجر به شهادت شده است این راه باید ادامه پیدا کند و اساتید و دانشجویان خودشان برنامه ‌ها را طوری تنظیم کنند که عظمت مقام دانشجو را که دشمن قصد لطمه زدن به آن را دارد، حفظ شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به سخن پایانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با نیروی دریایی و مقامات عالی این نیرو گفت: ایشان در این دیدار بر رواج فرهنگ اقتصاد دریاپایه در ایران تاکید فرمودند که این تعبیر برای استان فارس یک تلنگر است زیرا فارس همیشه در ارتباط ایران و جهان از طریق خلیج فارس نقش آفرین بوده و شیراز اکنون هم نقش خوبی در این میانه دارد.

وی افزود:  شیراز در صنایع دریایی همین الان حرف برای گفتن دارد و بسیاری از کشتی ‌ها یا قایق‌ ها یا سایر سازه‌ های آبی در صنایع دریایی شیراز ساخته شده است و ارتباط پشتیبانی ویژه از طرف فارس برای نیروی دریایی ارتش و سپاه همیشه وجود داشته است.

آیت الله دژکام تاکید کرد: همایشی با عنوان «اقتصاد دریاپایه» سه سال قبل در دانشگاه شیراز شکل گرفت که اساتید دانشگاه اقتصاد دریاپایه را بسط دادند و دانشگاه شیراز همایش بعدی را باید مدنظر قرار دهد.

وی تصریخح کرد: از مدیریت استان می خواهیم از این ظرفیت قدیمی فارس یک ستاد ویژه در ابعاد مختلف تشکیل شود و همه امور از جمله بازرگانی و صدها امر مرتبط منسجم شوند.

خاطر نشان می شود، امام جمعه شیراز در پایان سخنان خود از حضور رئیس حوزه‌ های علمیه کشور در شیراز تشکر کرد.

 

کد خبر 1236962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha