باند سارقان اماکن خصوصی با ۴۰ فقره سرقت در آران و بیدگل متلاشی شد

فرمانده انتظامی آران و بیدگل از شناسایی و متلاشی شدن باند چهار نفره سارقان اماکن خصوصی در شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

سرهنگ غلامرضا هاشمی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد از منازل نیمه ساز شهرستان ، شناسایی و دستگیری سارقین در دستور کار  پلیس قرار گرفت.

 

فرمانده انتظامی آران و بیدگل افزود: با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی و مامورین تجسس کلانتری  ۱۱ شهرستان، اعضای این باند شناسایی شده شدند و پس از کسب دستور از مقام محترم قضایی ، طی یک مرحله عملیات غافلگیرانه و ضربتی، تعداد ۲ نفر از سارقان که سابقه‌دار و معتاد به مواد مخدر بودند دستگیر  و جهت تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شدند.

 

هاشمی زاده ادامه داد: متهمین در ابتدای بازجویی منکر هر گونه جرمی شدند اما طی بازجویی های تخصصی به عمل آمده و در مقابل مستندات و ادله ارائه شده ،لب به اعتراف گشوده و  به ۴۰ فقره سرقت از باغات و منازل نیمه ساز  اقرار کردند.

 

فرمانده انتظامی آران و بیدگل اظهار داشت: این باند اموال مسروقه را به دو نفر خارج از شهرستان می فروختند، پس از هماهنگی بامقام  قضایی و اخذ نیابت، تعداد ۲ نفر مالخر در این ارتباط دستگیر شدند.

 

هاشمی زاده تصریح کرد : طی بازرسی به عمل آمده از مخفیگاه مجرمین ، بخشی از اموال مسروقه از جمله چندین دستگاه کنتور آب ، سیم مسی، سیم کابل، شیرآلات و ... کشف و ضبط شد.

 

وی با بیان اینکه سارقین در اجرای دستور مقام محترم قضایی همگی روانه زندان شدند گفت: در ریشه یابی این سرقت ها در کنار عوامل متعددی که انگیزه و زمینه سرقت برای سارقان هستند، سهل انگاری مالباختگان و بی توجهی آنها به توصیه های پلیسی و نکات مراقبتی نقش موثری دارد که شرایط وقوع سرقت را به راحتی فراهم می سازد.

 

فرمانده انتظامی آران و بیدگل از شهروندان خواست در این زمینه با پلیس مشارکت و همکاری کنند و با انجام اقدامات پیشگیرانه تا حد زیادی از وقوع اینرگونه جرائم جلوگیری کنند.

کد خبر 1237007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha