موتور محرکه اقتصاد، پیشرفت های علمی و تکنولوژی در دانشگاه است

محمدیان با اشاره به فرا رسیدن ۱۶ آذر و روز دانشجو گفت: اگر در امور معنوی حوزه های علمیه موتور محرکه هستند، موتور محرکه اقتصاد، پیشرفت های علمی و تکنولوژی درجامعه دانشگاه و دانشجویان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام محمد محمدیان در خطبه های نماز امروز(جمعه، 11 آذر) با گرامیداشت یاد و خاطره شهید میرزا کوچک خان جنگلی، بیان کرد: از کسانی که در ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و... برای برگزاری گردهمایی و همایش ها طی دو سه سال گذشته جهت احیای دوباره هویت مردم گیلان زحمت کشیده اند، سپاسگزاریم.

 

امام جمعه سنگر با بیان اینکه البته کاری که سرود سلام فرمانده در جهت احیای نام میرزاکوچک جنگلی انجام داد را نمی توان انکار شد، افزود: گمان نکنید که امر ساده ای است، این سرود نام میرزا کوچک را در جهان طنین انداز کرد.

 

*هویت خود را به فرزندانمان بشناسانیم

وی تصریح کرد: کسانی که سن و سالی از آنها گذشته تا حدودی میرزا را می شناسند و اکنون وظیفه ما است که هویت خود را به فرزندانمان و نسل جوان و نوجوانمان بشناسانیم.

 

محمدیان با اشاره به اینکه در سال 91 بنیاد میرزا کوچک خان شکل گرفت اما بعضی رویه ها و سیاستگذاری های غلط گذشته سبب شد آن بنیاد که یک ضرورت بود، برچیده شود، گفت: هر منطقه، مرز و بوم و اقلیمی می بایست هویت های خود را در قالب بنیاد و... برای پژوهش، تبلیغ و ترویج، احیا کند.

 

وی با تاکید بر ضرورت احیای بنیاد میرزا کوچک، و رویه درستی که در پیش گرفته شده خاطر نشان کرد: در چند ماه گذشته همایش ها و برنامه هایی در تهران، قم و گیلان و... انجام شد و از مسئولین، بزرگان، شعرا، نخبگان، پژوهشگران و استعدادهای دانشجوبی و حوزوی.. دعوت شد تا از پژوهش، تحقیق، تبلیغ و ترویج نام بلند آوازه میرزا کوچک در راستای میرزا شناسی و حماسه اش، همگان بیشتر بهره مند شوند.

 

محمدیان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن 16 آذر  و روز دانشجو بیان کرد: اگر در امور معنوی حوزه های علمیه موتور محرکه هستند، موتور محرکه اقتصاد، پیشرفت های علمی و تکنولوژی در جامعه دانشگاه و دانشجویان هستند.

 

وی به فرمایش مقام معظم رهبری که چالش بزرگ جمهوری اسلامی با غرب را پیشرفت یا توقف می دانند اشاره کرد و ادامه داد: توقف یعنی ارتجاع، بازگشت و عقب ماندگی در حالیکه جمهوری اسلامی با آرمان و شعاری که سر داده است(استقلال، آزادی،) تاکید دارد که ما بر سر منافع خود ایستاده ایم و می خواهیم مستقل باشیم.

 

محمدیان اذعان کرد: در جهانی سیر می کنیم که سرعت پیشرفت زیاد است و اگر لحظه ای بمانیم و متوقف شویم به عقب بر خواهیم گشت از این رو می بینیم که دشمن همیشه برای دانشجو برنامه دارد.

 

*دانشجوی ما بیدار و بصیر است

وی به 16 آذر روز دانشجو اشاره و آنرا مصادف با به شهادت رسیدن سه دانشجوی عزیزی دانست که در مقابل استکبار آنزمان سر فرود نیاوردند و ادامه داد:  دشمن در 16 آذر به دنبال این است که حرکت ضد استکباری این دانشجویان را وارونه نشان دهند و آنرا به سمت آمریکا دوستی و غرب دوستی و... ببرند.

 

محمدیان با تاکید بر اینکه دانشجوی ما بیدار و بصیر است اظهار کرد: رویه جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری بر این است که از دانشجو کنش سیاسی می خواهد، رهبری خودشان پیشنهاد دادند که دانشجویان مجالس و محافلی داشته باشند که اندیشه ها را بتوان راحت در آن عرضه کرد و برای آن بحث کرسی های آزاد آندیشی را مطرح کردند.

 

وی افزود: جنگ روایت ها، باورها و شناخت ها را که مقام معظم رهبری بر آن تاکید می کنند برای این است که غرب از دانشجو ولنگاری می خواهد در حالیکه که دانشجو باید بصیر باشد.

 

کد خبر 1237009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha