تعریف دشمنان از «زن، زندگی، آزادی» خیانت به انسان و مقام زنان است

آیت الله حسینی گفت: تعریفی که دشمنان از «زن، زندگی، آزادی» دارند خیانت به انسان و مقام زن است و اینکه زن را با بی حیایی و بی حجابی تعریف می کنند، خیانت به زن و همه انسان ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز (۱۱ آذر ماه) در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: امام امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام ما را نصیحت فرمود «تقوای الهی را رعایت کنید و فرامین خدا را در خلوت و جلوت اجرا کنید».

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: انسان در جایی که کسی حاضر نبوده و او را نمی بیند، باید بداند که خداوند، فرشتگان و اولیای الهی حاضر و ناظر اعمال او هستند؛ حتی خاطرات قلبی انسان نیز برای خداوند و فرشتگان الهی آشکار است.

 

وی با اشاره به فرموده امام علی علیه السلام مبنی بر اینکه «حق را بگیرید و در هر شرایطی حرف حق را بگویید»، افزود: حتی اگر انسان گاهی خشم هم داشته باشد نباید از مدار حق و حقیقت خارج شود.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه انسان باید به اندازه قوی باشد که حتی در شرایط خشم نیز خود را کنترل کند، ادامه داد: انسان وقتی می خواهد با دوست یا با دشمن برخورد یا قضاوت کند، باید عدالت را مدنظر داشته باشد.

 

امام جمعه یاسوج یادآور شد: انسان باید در هر شرایطی تلاش کند که عبادات و وظایف خود را انجام دهد، زیرا اگر انسان تسلیم حال خراب، بیماری و کسالت شد همیشه بیماری بر او غالب می شود و همیشه به دنبال ترک وظیفه خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: طبق فرموده امام علی علیه السلام «انسان در شرایط سختی و رفاه باید راضی به پروردگان باشد و قدر نعمت های خداوند را بداند».

 

آیت الله حسینی یکی از برهان های ضرورت معاد پس از مرگ را برهان «عدل» دانست و اظهار کرد: این دنیا ظرفیت پاسخگویی به اعمال نیک و شر را ندارد و دنیای دیگری باید وجود داشته باشد تا انسانی که کار خیری انجام داده و پاسخ آن را دریافت نکرده، به نتیجه اعمال خیر خود برسد.

 

خطیب جمعه یاسوج افزود: 124 هزار پیامبر و پیامبر زاده وجود بهشت و جهنم را برای ما تبیین کرده اند و انسان عاقل باید تجهیزات لازم را برای این مسیرها فراهم کند.

 

وی تاکید کرد: کسی که مسیر جهنم را انتخاب می کند انسان عاقلی نبوده و باید درمان شود، زیرا انسان عاقل خود را به آتش نمی‌اندازد و گرفتار جهنم ابدی نمی کند.

 

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و گفت: این قانون در سال ۱۳۵۸ به تصویب رسید و مترقی ترین قانون دنیا است.

 

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه این قانون برگرفته از وحی الهی، منابع اسلام، دستورات ائمه اطهار و اولیای الهی در ابعاد مختلف و در راستای رشد و توسعه کشور وضع شده، ادامه داد: همچنین رفاه و آسایش مردم، عدالت اجتماعی، اخلاق، معنویت، استقلال و عزت در این قانون ارزشمند مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی تصریح کرد: این قانون اساسی برای کشور، ملت و سرزمین که بخواهد در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی شکوفا شود، موردی کم ندارد؛ زیرا قانون خوب و ارزشمندی است.

 

آیت الله حسینی اذعان کرد: اگر در حوزه عمل برای این قانون با مشکلاتی مواجه هستیم، گاهی اوقات این موضوع به سوء مدیریت ها، تحریم ها، فشارها، کمبود اعتبارات و ... بر می گردد.

 

امام جمعه یاسوج افزود: در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب با مشکلات شدید و عدیده ای مواجه شدیم و با جبهه گسترده‌ای از دشمنی ها و عداوت های استعمارگران شامل جنگ، تهدید، تحریم، ترور و ... روبرو شدیم ولی علی رغم این مسائل، پیشرفت هایی نیز به دست آورده ایم و در دورترین مناطق این کشور قبل از پیروزی انقلاب آب، برق و گاز وجود نداشتف ولی امروز از این نعمت های خداوند برخوردار هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: هرچند مشکلاتی در کشور وجود داشته و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، ولی به پیشرفت هایی در حوزه های مختلف رشد و توسعه رسیده ایم.

 

آیت الله حسینی ضمن تبریک ۱۶ آذر ماه، روز دانشجو، گفت: دانشگاه و دانشجو قبل از انقلاب در خط مقدم مبارزه با رژیم پهلوی و جهان استکبار بوده و یکی از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه و دانشجو بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: نقش دانشجویان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اداره جنگ هشت ساله، مقاومت انقلاب اسلامی در برابر فشارها، تهدیدها و ترورها نقشی شاخص و برجسته بوده و امروز مسئولیت های علمی و مدیریتی بیشتر بر دوش افراد دانشگاهی و کسانی که تحصیلات دانشگاهی دارند، است.

 

وی با اشاره به اینکه مدیریت کشور در دست کسانی بوده که تحصیلات دانشگاهی دارند و دانشجو بودند و به حمدلله کشور دارای رشد خوب و قابل تحسینی بوده و هست، ادامه داد: دانشجویان نقش موثری در توسعه، پیشرفت و سازندگی علمی، تکنولوژی، صنعت هوافضا و نظامی داشته اند.

 

آیت الله حسینی دانشجویان کشورمان را متعهد به انقلاب، ولایت، ارزش های دینی، قانون اساسی و استکبارستیزی دانست و گفت: دانشجویان غیرت ملی دارند و فریب دسیسه های دشمنان و استکبار را نخواهند خورد و در برابر این دشمنی‌ها که ناامنی و بی نظمی ایجاد می کنند، خواهند ایستاد.

 

امام جمعه یاسوج تاکید کرد: دانشجویان ما در مقابل آمریکا، انگلیس، رژیم غاصب صهیونیستی، سلطنت طلب ها و تجزیه طلب های خائن خواهند ایستاد و اجازه نخواهند داد میدان داری کرده و نظم امنیت کشور را بر هم بزنند.

 

وی به روایتی در زمینه شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و این روز را تسلیت گفت و افزود: حضرت زهرا (س) الگویی بود که خداوند او را برای همه انسانها فرستاد.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه اگر ما الگویی در حجاب، زندگی و الگوی زن کامل می خواهیم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است، افزود: این بانوی بزرگوار ،یکی از برترین زنان اسلام است.

 

خطیب جمعه یاسوج تصریح کرد: کسانی که شعار «زن، زندگی و آزادی» را سر می دهند و زنی که هر روز با یک نفر معاشرت دارد، آیا این بهترین زن و معنای آزادی دارد، یعنی فساد و فحشا آزادی است؟

 

وی ضمن تاکید بر اینکه انسان باید مقید به عفاف، حجاب و دستورات خداوند باشد و این کلام خداوند متعال است، تاکید کرد: اگر کسی خدا و قرآن را قبول دارد، باید در مسیر دستورات خداوند گام بردارد و بداند الگوی ما زنانی متعبد و مومنه که در مسیر شرع، دینداری، حجاب و حیا حرکت کرده اند، است.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: تعریفی که دشمنان از «زن، زندگی و آزادی» دارند خیانت به انسان و مقام زن است و اینکه زن را با بی حیایی و بی حجابی تعریف می کنند، خیانت به زن و همه انسان ها است.

کد خبر 1237016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha