جشنواره تئاتر خیابانی سردار جنگل در تقویم فرهنگی گیلان ثبت شد

ثقتی از ثبت جشنواره تئاتر خیابانی سردار جنگل در تقویم اجرایی جشنواره‌ها و رویدادهای استان گیلان خبر داد و گفت: تئاتر خیابانی سردار جنگل سال آینده هم برای دومین بار برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، رضا ثقتی امروز (جمعه 11 آذر) در اختتامیه نخستین تئاتر خیابانی سردار جنگل اظهار داشت: امسال برای کنگره بین‌المللی شهید میرزا کوچک خان جنگلی برنامه‌ها و رویدادهای مختلف بسیار زیادی تدارک دیده شده بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان تئاتر خیابانی را از جمله این برنامه‌های متعدد خواند و عنوان کرد: باور و هدف ما این بوده و هست که هنر تئاتر خیابانی گسترده ترین و میدانی ترین هنری است که می تواند اسم و نام میرزا و اهداف او را به بدنه جامعه تزریق کند.

 

ثقتی با بیان اینکه امسال دبیری جشنواره تئاتر خیابانی سردار جنگل را حسین مسافر بر عهده گرفت ابراز داشت: داوری این دوره از تئاتر خیابانی سردار جنگل هم توسط سه تن از داوران برجسته انجام شد که همگی از شخصیت های بزرگ حوزه تئاتر و نمایش محسوب می‌شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه در این دوره از تئاتر خیابانی سردار جنگل از ۱۰ استان کشور از جمله گیلان حضور یافتند و آثار خوب و قوی را ارائه دادند اضافه کرد: این نمایش های تئاتر در سه روز پایانی اجلاسیه میرزا در شهرهای رشت و برخی شهرستانهای دیگر استان گیلان اجرا شدند. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اضافه کرد: هر کدام از این اجراها برای خود نمایشنامه‌ای داشتند و رسالت میرزا، مردمی بودن و روح استکبار ستیزی وی را ترویج و قیام نهضت جنگل را تبیین کردند.

 

ثقتی با تاکید بر اینکه ابزار هنر رثاترین و‌ ماناترین ابراز برای نزدیک شدن به رسالت‌هایمان در حوزه نهضت جنگل است اذعان کرد: خدا را شکر امسال دایره فعالیت های بزرگداشت های میرزا از حوزه نشست‌ها و جلسات رخت بر بست و به شکل مردمی و میدانی برگزار شد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: کنگره تئاتر خیابانی سردار جنگل در تقویم اجرایی جشنواره‌ها و رویدادهای استان گیلان ثبت شده و سال آینده هم این رویداد را برای دومین بار برگزار خواهیم کرد.

 

کد خبر 1237027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha