رفع مشکلات کشاورزان آستانه اشرفیه با تبدیل پمپاژ دیزلی به برقی

استقامتی با بیان اینکه آستانه اشرفیه با ۲۳/۵۷۰ هکتار قطب برنج کشور است به مشکلات کشاورزان در زمینه پمپاژ اشاره کرد و گفت: تقریبا ۴۹درصد از جمعیت آستانه روستایی است که با تبدیل پمپاژ دیزلی به پمپاژ برقی تا حدودی مشکل کشاورزان حل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حسین ذاکر استقامتی در نشست با «آرش کردی» مدیر عامل شرکت توانیر کشور با بیان اینکه در استان گیلان به دلیل شرایط اقلیمی نگهداری شبکه ها سخت است گفت: آستانه اشرفیه با وسعت ۴۲۶ کیلومتر در دلتایی قرار گرفته که دچار بحران سفید شده است و نگهداری شبکه و برق رسانی به دلیل اصلاح شبکه از مشکلات شهرستان در حوزه برق است.

 

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه با اعلام نیازمندی های ۷۲ هزار مشترک شهرستان از جمله کاهش ضعف برق در روستاها و شهر و تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار، خواستار برق رسانی مطلوب در شرکت صنعتی پرکاپشت یاورزاده و شرکت صنعتی نقرده شد.

 

وی افزود: از ۱۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط آن شرکت، حدود ۸ کیلومتر انجام شده و ۴ کیلومتر به دلیل کمبود اعتبارات تاکنون انجام نشده که لازم است به منظور چشم انداز ۱۰۰ ساله با استقرار کارخانه و ایجاد اشتغال، موانع رفع شود.


 
استقامتی با اشاره به اینکه آستانه اشرفیه با ۲۳/۵۷۰ هکتار قطب برنج  کشور است از مشکلات کشاورزان در زمینه  پمپاژ گفت و خاطر نشان کرد: تقریبا  ۴۹درصد از جمعیت ۱۰۸ هزاری شهرستان را جمعیت روستایی و ۵۱ درصد را جمعیت شهری تشکیل می دهند که با تبدیل پمپاژ دیزلی به پمپاژ برقی تا حدودی مشکل کشاورزان در این خصوص برطرف می شود.  

 

گفتنی است همچنین در پایان این نشست از تامین تیر برق مورد نیاز مبرم شهرستان در بحث شهری و مجتمع آدینه در بندر کیاشهر نیز مواردی مطرح شد.

کد خبر 1237029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha