اشتغال، مهم ترین دغدغه فرزندان جانباز و خانواده های شهدا

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان گفت: مهم ترین مشکل و دغدغه فرزندان ایثارگر و خانواده های شهدا پس از پایان فارغ التحصیلی، اشتغال است.

رمضانعلی رازقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: ۴۳۰ فرزند شهید در این شهرستان داریم که با پیگیری های صورت گرفته تعدادی در دستگاه های دولتی استخدام و برای تعدادی دیگر وام اشتغالزایی پرداخت شده و برخی هم با برگزاری آزمون استخدامی امسال جذب خواهند شد.

 

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان با بیان اینکه ۱۵ نفر از فرزندان شهید با مدرک فوق دیپلم به بالا بیکار هستند، خاطرنشان کرد: چنانچه متقاضی اشتغال باشند برای هر نفر وام اشتغال به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله پرداخت می شود و سعی خواهیم کرد با وام اشتغالزایی مشکل و دغدغه آنان در این خصوص برطرف شود.

 

رازقی عنوان کرد: سهمیه استخدامی فرزندان شهدا و خانواده های ایثارگر در دستگاه هی دولتی، ۳۰ درصد است که امسال تاکنون جذب استخدامی نداشتیم ولی سال قبل ۱۵ نفر از طریق آزمون جذب شدند.

 

وی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ۱۶ آذرماه روز دانشجو تصریح کرد: ۱۲۰ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگر شهرستان در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند که شهریه آنان ۱۰۰ درصد رایگان است ولی در صورت پایین بودن آمدن معدل باید به صورت درصدی پرداخت کنند.

 

وی اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدای دانشجو، تجلیل از دانشجویان برتر معدل الف و خانواده های شهدا از جمله برنامه های این شهرستان برای روز دانشجو است.

 

شهرستان شیروان در دوران دفاع مقدس ۶۳۷ شهید و هزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم نظام کرده و هم اکنون ۱۰۱ آزاده دارد.

 

 

کد خبر 1237083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha