مجتمع‌های سینمایی نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ، پویایی و زنده‌سازی جامعه ایفا می‌کنند

صفدری با بیان اینکه مجتمع‌های سینمایی نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ جمعی و شهروندی و پویایی و زنده‌سازی جامعه ایفا می‌کنند، گفت:سینما امروز یک رسانه‌ مهم و اثرگذار و در عین حال پرمخاطب و پربحث بوده که علاوه بر بعد هنری خود در فرهنگ‌سازی نقش بسزایی دارد.

 علی صفدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به نقش مجتمع‌های سینمایی در جامعه، گفت: مسئله مهم ایجاد جامعه‌ای شاداب و بانشاط است که به وسیله ایجاد مجتمع های فرهنگی و هنری، سینامیی ،ورزشی و اماکن مقدس امکان پذیر می شود. در برنامه ریزی فرهنگی باید دقت صورت بگیرد و امور به افرادی توانا و متخصص سپرده شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، افزود: تأثیرگذاری سینما در جامعه از جمله مهم‌ترین مسایل راهبردی و تعیین‌کننده است که با توجه به این مهم می‌توان به رفع و اصلاح بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در ابعاد مختلف پرداخت و اجتماع را از فروافتادن در گرداب‌های گوناگون بازداشت.  

 

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بازه‌های زمانی مختلف دیدارهایی با اهالی هنر و به‌ویژه اصحاب سینما داشته‌ و بر لزوم تقویت ارزش‌های دینی و ملی در آثار سینمایی تأکید کرده‌اند.

 

صفدری با بیان اینکه سینماهای فرهنگ، آزادی، بیستون و پاز در مرکز استان فعال هستند، گفت: در شهرستان های استان کرمانشاه سینمای فعال نداریم، امسال در سفر هیئت دولت به استان کرمانشاه معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با استاندار یک تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان سینمایی کشور و استانداری منعقد شد که در این تفاهم‌نامه ۲۶ میلیارد تومان برای بهسازی سینماها به کرمانشاه بودجه یکساله اختصاص داده شد. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، اظهار کرد: سینما امروز یک رسانه‌ مهم و اثرگذار و در عین حال پرمخاطب و پربحث بوده که علاوه بر بعد هنری خود در فرهنگ‌سازی و تأثیرگذاری بر فرهنگ جوامع نیز نقش بسزایی دارد.

 

وی با بیان اینکه سینما از این بابت که می تواند به عنوان یه مکان و وسیله‌ای برای ارتباط جمعی در جهت نشر و گسترش فرهنگ نقشی کلیدی ایفا کند ولی کشور ما با سابقه بسیار غنی هنرهای نمایشی متاسفانه نتوانسته است آن طور که باید نقش خود را ایفا کند، تصریح کرد: یکی از اولین اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود ساخت و گسترش مجتمع های سینمایی می‌باشد که سعی شده تا نقش آن در متن جامعه و فرهنگ سازی مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به نقش حمایتی و سیاستگذاری اداره ارشاد تلاش‌مان این است که زیرساخت‌های سینمایی استان را توسعه دهیم تا بیش از پیش زمینه حضور مردم در سالن‌های سینمایی فراهم شود.

 

کد خبر 1237132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha