مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف بین فرهنگیان کردستان برگزار می‌شود

خوشگوار گفت: مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف بین فرهنگیان در سطوح شهرستان و استان کردستان برگزار می‌شود.

افشین خوشگوار در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان به تشریح شیوه نامه اجرایی ورزش فرهنگیان پرداخت و گفت: بعد از وقفه 12 ساله؛ با عنایت به تاکید وزیر آموزش و پرورش در خصوص ورزش فرهنگیان و سلامت جسمانی همکاران، با توجه به استقبال فرهنگیان از اجرای این مسابقات و عزم وزارت، شیوه نامه اجرایی به واحدهای اداری و آموزشی ابلاغ شده است.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان افزود: بر همین اساس فعالیت ورزشی همکاران دارای سه ویژگی است که فعالیت سلامت محور، ورزش همگانی و ورزش‌های رقابتی از کف مدارس تا مرحله کشوری از مهم‌ترین ویژگی‌های مورد اشاره است و تلاش بر این است که در طول سال تحصیلی با حضور حداکثری و مشارکت فرهنگیان این برنامه اجرایی شود.

 

خوشگوار از تشکیل پرونده سلامت برای کلیه همکاران فرهنگیان و بررسی وضعیت سلامت آنان از طریق غربالگری به صورت سالانه دو مرحله به صورت رایگان و ارائه آموزش و آگاه سازی در این خصوص خبر داد و یادآور شد: در اجرای فعالیت‌های ورزشی که در سطح مدارس و ادارات انجام می‌شود، در کنار این برنامه، سلامت همکاران نیز با تشکیل پرونده سلامت پیگیری از دیماه 1401 آغاز و از بهمن ماه نیز کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی همکاران شروع می‌شود.

 

وی برگزاری همایش‌های پیاده‌روی، دوچرخه سواری، کوهپیمایی، ورزش‌های آبی و ... از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در راستای ورزش همگانی فرهنگیان عنوان کرد و گفت: مسابقات ورزشی نیز در رشته‌های مختلف بین فرهنگیان در سطوح شهرستان و استان برگزار می‌شود.

کد خبر 1237186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha