۱۲۹ معلول مازندرانی  آموزش های فنی و حرفه ای را کسب کردند

درویشی گفت: از میان آسیب های اجتماعی، مشکل بیکاری برای افراد دارای معلولیت در جامعه بدلیل شرایط خاص ایشان بیشتراز سایر قشرها مشهود است از اینرو زمینه فراگیری مهارت برای ۱۲۹معلول در استان فراهم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید حسین درویشی امروز(۱۲آذر) درجمع خبرنگاران به سوم دسامبر روز جهانی معلولان و اهمیت مهارت آموزی این قشر از جامعه اشاره و اظهار کرد: ازجمله نتایج آموزشهای فنی و حرفه ای کاهش سطح بیکاری و تبعات منفی آن،کاهش معضلات اجتماعی، توانمندسازی کارآموزان دارای معلولیت برای زندگی بهتر، افزایش سلامت جسمی و روانی و امید به زندگی، توسعه عرصه های زندگی مانند کار و حرفه، بهبود روابط اجتماعی و مناسبات انسانی است.

 


مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به عملکرد آموزشی این اداره کل در بخش توانمندسازی مهارتی معلولان، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۲۹معلول در ۱۱کارگاه، ۱۲دوره آموزشی را در ۷ رشته مهارت آموزی فرا گرفتند.

 

وی اذعان کرد: میزان حضور معلولان در این دوره های مهارتی، بیانگر علاقمندی این عزیزان برای کسب مهارت و حضورشان در جامعه بعنوان یک فرد توانمند است.

کد خبر 1237189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha