روز جهانی معلولین، روز عدالت تربیتی و توجه به تفاوت‌های فردی است

محمدی گفت: روز جهانی معلولین، روز عدالت تربیتی و توجه به تفاوت‌های فردی است؛ فرصتی برای تغییر نگرش جامعه و زمینه‌سازی حمایت اجتماعی از افراد دارای معلولیت است.

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان با تبریک فرارسیدن روز جهانی معلولین به جامعه معلولین استان اظهار کرد: 12 آذر (سوم دسامبر)، روز همسویی و عزم ملی در احیای حقوق افراد دارای معلولیت، آگاه‌سازی جامعه و تکریم کسانی است که علی رغم داشتن برخی محدودیت‌ها، با استعانت از قدرت الهی و عزمی راسخ، سرافرازانه با تلاش و جدیت در عرصه‌های گوناگون اجتماع ایفای نقش می‌کنند.

 

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: روز جهانی معلولین، روزعدالت تربیتی و توجه به تفاوت‌های فردی است؛ فرصتی برای تغییر نگرش جامعه و زمینه سازی حمایت اجتماعی از افراد دارای معلولیت است که با تکیه بر اراده محکم و خودباوری سرافرازانه درعرصه‌های گوناگون اجتماع ایفای نقش می‌کنند.

 

 

وی تصریح کرد: مجموعه آموزش و پرورش استثنایی کردستان نیز کلیه امکانات خود را برای ایجاد عدالت تربیتی و توجه به تفاوت‌های فردی فراهم آورده و با تلاش در جهت افزایش پوشش تحصیلی، کیفیت بخشی، اجرای برنامه سنجش، توسعه مراکزآموزشی وتوانبخشی مشکلات ویژه یادگیری، توسعه آموزش تلفیقی- فراگیر و جلب مشارکت سایر ارگان‌ها درجهت تحقق این مهم  تلاش می‌کند.

 

 

محمدی اذعان کرد: معلولیت هیچگاه محدودیت و محرومیت از ادامه زندگی اجتماعی و مانع دستیابی به افتخارات و سربلندی‌ها نیست بلکه می‌توان از آن به عنوان عامل شکوفایی استعدادها و توانایی‌های بالقوه یاد کرد.

 

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان عنوان کرد: ارتقای سطح توانمندی افراد دارای معلولیت، شناسایی افراد با مهارت بالا، افزایش مشارکت اجتماعی و اعتماد به نفس، آگاه سازی جامعه درخصوص توانمندی این افراد و تاکید بر حقوق مشخص اجتماعی افراد با نیاز ویژه از جمله اهداف نامگذاری روز جهانی معلولین است.

 

 

وی اضافه کرد: معلولین نیاز به ترحم ندارند؛ نگاه به این طیف از جامعه باید وجاهت محور باشد و حقوق آنها مانند سایر افراد عادی رعایت شود تا بتوانند با ایجاد فرصت‌های برابر، عادلانه در جامعه زندگی کنند.

 

 

محمدی ضمن پاسداشت این روز و تبریک آن به همه افراد دارای معلولیت و خانواده‌های محترم و صبور آنان بویژه کلیه همکاران و دانش‌آموزان آموزش و پرورش استثنایی استان از خداوند منان سعادت و سربلندی این عزیزان را در عرصه‌های مختلف خواستار و توفیق خدمتگزاری به این بزرگواران را از بارگاه حق تعالی مسالت کرد.

کد خبر 1237243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha