تولید ۲۷ هزار تن چای خشک در کارخانجات گیلان و مازندران

جهانساز از تولید ۲۷ هزار تن چای خشک در کارخانجات گیلان و مازندران خبر داد و گفت: تاکنون معادل ۸۵ درصد از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حبیب جهانساز شامگاه شنبه( ۱۲ آذر) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و فرآوری چای به رونق و گسترش هر چه بیشتر این صنعت کمک میکند که خوشبختانه دولت در این راستا رویکرد خوبی دارد.

 

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه واحد‌های تولیدی زنجیره‌های تکمیلی باغ و کارخانه محسوب می‌شوند ابراز داشت: این واحد‌های تولیدی از سفره تا مزرعه را تحت پوشش قرار می‌دهند و می‌توانند در حوزه برندسازی صنعت چای کشور نقش موثری را ایفا کنند.

 

جهانساز در ادامه با تاکید بر اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱۶ هزار تن برگ سبز چای از باغات چای گیلان و مازندران برداشت شده است افزود: امسال از این مقدار برگ سبز خریداری شده حدود ۲۷ هزار تن چای خشک تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

 

وی ارزش برگ سبز خریداری شده را ۹۴۹ میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: تاکنون ۸۱۳ میلیارد تومان معادل ۸۵ درصد از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران به حسابشان واریز شده و مابقی هم به تدریج واریز خواهد شد.

 

رئیس سازمان چای کشور پرداخت تسهیلات بهزراعی به کشاورزان چایکار و تسهیلات ویژه کارخانجات فرآوری را از دیگر حمایت‌های خوب انجام شده از صنعت چای دانست و خاطرنشان کرد: ۵۵ هزار خانوار چایکار در دو استان گیلان و مازندران مشغول فعالیت و پرورش برگ سبز چای هستند.

 

کد خبر 1237290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha