دولت در برنامه هفتم توسعه به زیرساخت های فرهنگی اعتبار ویژه اختصاص دهد

محمدبیگی گفت: دولت باید در برنامه هفتم توسعه به زیرساخت های فرهنگی یک بودجه و اعتبار ویژه تخصیص دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، فاطمه محمدبیگی عصر روز گذشته (شنبه 12 آذر) در حاشیه بازدید از باغ موزه دفاع مقدس بیان کرد: این بازدید نشان داد این پروژه در حوزه عمرانی پیشرفت کرده است ولی انتظار پیشرفت بیشتر داریم البته در تزریق منابع متأسفانه مقدار لازم تزریق نشده از این رو پروژه پیشرفت کندی را دارد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لازم است تمامی دلسوزان و کسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارند، به صحنه آمده و کمک کنند تا این پروژه عظیم فرهنگی و اجتماعی در منطقه بام شهر قزوین و در کنار شهدای گمنام برای تقویت زیرساخت فرهنگی استان و شهر افتتاح شود.

 

وی عنوان کرد: این پروژه فرهنگی می تواند جای بسیار خوبی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، آشنایی آنها با فرهنگ دفاع مقدس، آشنایی با روش های میدان رزم و ادوات جنگی باشد و همچنین محلی برای پژوهش فرهنگی، آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس و خلقیات افراد در آن دوران باشد که این مهم می تواند در تربیت اخلاقی نسل آینده اثرگذار باشد.

 

محمدبیگی اعلام کرد: اگر نسل جوان ما آمده و جلوی چشمان خود بییند این مملکت با چه زحمت، رنج و خون هایی به دست شان رسیده قدر امنیت و قدر شرایط اجتماعی فعلی را بیشتر خواهند دانست.

 

وی تصریح کرد: جوانان و نوجونان ما نیاز به مکانی برای گذران سالم اوقات فراغت دارند، ما در استان قزوین مکان هایی که به شکل فرهنگی و اجتماعی و مکان هایی به شکل جامع که بتوانند چندین خوراک فرهنگی و اجتماعی به این قشر و خانواده ها بدهند نداریم و فقر مکان های فرهنگی را شاهد هستیم از این رو احداث این پروژه بیش از پیش اهمیت دارد آن هم در حالی که ما در استانی زندگی می کنیم که شهدای فاخری مانند شهید بابایی و لشکری را در کشور دارد و هر کدام از این شهدا به یک موزه نیاز دارند و حیف است نسل جدید ما با اینها آشنا شوند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجمع نمایندگان به طور حتم اعتباری برای این موضوع می گذارد و هریک از نمایندگان سهمی در این حوزه داریم همچنین باید رایزنی با ارگان هایی شود که می توانند در زمینه بودجه و اعتبارات کمک حال باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می شود با توجه به اینکه استان قزوین یک استان صنعتی بوده و صنایع خوبی در این استان مشغول فعالیت هستند از محل مسئولیت های اجتماعی شرکت ها در حوزه مالیات استفاده شود و برای این امر کمک شود.

 

محمدبیگی گفت: در مجلس ما در برنامه هفتم توسعه این برنامه را پیشنهاد می دهیم و دولت باید در برنامه هفتم توسعه به زیرساخت های فرهنگی یک بودجه و اعتبار ویژه تخصیص دهد و با توجه به اینکه پروژه باغ موزه دفاع مقدس عظیم بوده و بیش از پنج سال طول می کشد باید در برنامه هفتم گنجانده شود و همچنین نیاز است در این بخش از کمک خیران هم استفاده شود.

 

وی یادآور شد: پیشنهاد تأسیس گروه مشاوران جوان را هم برای این مرکز داریم زیرا بیشترین استفاده آن برای جوانان و نوجوانان است ان شاالله این قشر دست به دست هم دهند کمک حال مجموعه باشند.

 

کد خبر 1237301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha