پیشکسوتی که برای مصاحبه نکردن اشک ریخت

دهقانی زاده، پیشکسوت جهادی است که برای مصاحبه نکردن اشک هایش جاری شد و یاد دوران رزمندگی اش افتاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، گروه جهادی شهید اخلاص به عنوان گروه جهادی رسانه ای کشور است که تعدادی از خبرنگاران استان یزد با همکاری بسیج رسانه اقدام به راه اندازی آن کرده اند.

 

این گروه جهادی در نخستین رزمایش جهادگران فاطمی به شهرستان خاتم سفر کرد و تعدادی از خبرنگاران از اقدامات گروه های جهادی در مناطق محروم این شهرستان گزارش هایی آماده کردند.

 

اقدامات این گروه جهادی از ابتدای سفر آغاز شد تا جایی که در همان سفر هزینه درمان یکی از بیماران با همکاری خبرنگاران تامین شد و خبرنگاران نشان دادند که در کنار رسالت رسانه ای خود به وظایف انسانی دیگری نیز توجه ویژه ای دارند.

 

در ادامه نیز این خبرنگاران با گزارش های خود و پیگیری های رسانه ای توانستند مرکز بهداشتی درمانی را در یکی از مناطق محروم این شهرستان بهره برداری کنند.

 

دومین رزمایش جهادگران فاطمی نیز همزمان با هفته بسیج در استان یزد برگزار شد که گروه جهادی رسانه ای شهید اخلاص نیز در این رزمایش اقدامات متعددی از جمله پوشش رسانه ای اقدامات گروه های جهادی را دنبال کردند.

 

 

این دوره از رزمایش در مناطق محروم شهرستان یزد برگزار شد که اقشار مختلف بسیج به صورت عمومی و تخصصی اقدامات خود را دنبال کردند.

 

یکی از این اقدامات جهادی در خصوص ساخت و ساز و عمرانی بود که منازل محرومان را با شناسایی های خود تکمیل و تجهیز می کردند.

 

یکی از این پروژه ها نیز در منطقه اکرمیه یزد بود که 19 ساختمانی که از سال 93 نیمه ساز رها شده بود و مربوط به تعدادی یتیم و معلول تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بود، توسط گروه های جهادی تکمیل شود.

 

این ساختمان ها به عنوان منازلی بود که این خانواده های محرومان توانایی تکمیل آن را نداشتند و گروه های جهادی نیز با حضور جهادی سعی دارند تا بهمن ماه این منازل را تکمیل کنند.

 

گروه جهادی شهید اخلاص نیز به منظور کار رسانه ای خود به همراه تعدادی از خبرنگاران از این پروژه ها بازدید کردند تا پوشش رسانه ای این اقدامات را داشته باشند.

 

 

خبرنگارانی که در این اردوی جهادی حضور داشتند با حضور در یکی از این پروژه ها که به نام شهدا مزین شده است خواستند که با افراد جهادی که مشغول به فعالیت هستند مصاحبه و گزارش داشته باشند.

 

اما در این میان مشخص شد که 5 نفر در پروژه شهید ابراهیم هادی به عنوان یکی از این منازل حضور دارند که بازنشستگان هستند و هر کدام از انها نیز در دوران دفاع مقدس نیز حضور داشتند.

 

وقتی که خواستیم با یکی از این افراد مصاحبه ای داشته باشیم وی درخواست ما را قبول نکرد و گفت ما که کاری انجام نمی دهیم.

 

 

به سراغ یکی دیگر از این افراد برای مصاحبه رفتیم که وی هم حاضر به مصاحبه نشد اما با اصرار یکی از این خبرنگاران در جای خود ایستاد و در پاسخ به سوال خبرگزاری شبستان در خصوص معرفی خود چشمانش پر از اشک شد و نتوانستند ادامه دهد.

 

هرچه درخواست شد اما او ادامه نداد.

 

یکی دیگر از دوستان و همرزمان وی در این گروه جهادی گفت: یادش به دوران دفاع مقدس افتاده که هر کسی در گمنامی کار را دنبال می کرد و از شناخته شدنش فراری بود.

 

این اقدامات صحنه های جنگ را به ما یادآوری می کند که برای انقلاب و اسلام باید جان داد و امروز نیز با کار جهادی در تلاش هستیم که محرومان جامعه را خوشحال کنیم و این را نوعی جهاد می بینیم.

 

 

اما آنچه که از این پنج رزمنده دفاع مقدس وجود داشت تلاش برای گمنامی و کسب رضای الهی برای کمک به محرومان بود.

 

در ادامه این بازدید نیز حمید رضا محدث جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد در اقشار تخصصی بسیج از این پروژه ها بازدید داشت که با حضور در جمع گروه جهادی رسانه ای شهید اخلاص گفت:  قرارگاه جهادی خورشید هشتم در منطقه اکرم آباد در قالب دومین رزمایش جهادگران فاطمی استان، تکمیل واحدهای مسکونی محرومین پس‌ از چند سال وقف و رها شدن به حال خود را بر عهده گرفته است که قرار است تا پایان بهمن ماه این کار را به اتمام برساند.

 

 

وی با اشاره به ساخت و تکمیل این واحدها با روحیه و تفکر بسیجی و با هدف به منصه ظهور و بروز گذاشتن حل مسائل مردم است، اظهار کرد: حضور رسانه‌ها در این میدان با هدف اطلاع رسانی این خدمات به آحاد مردم و فرهنگ‌سازی برای حل مسائل امروز به همت بسیجیان از همه اقشار صورت گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور رسانه‌ها در این عرصه ضمن ارتقای اعتبارسازی با اطلاع‌رسانی به‌موقع، نشاط و تعالی را در جامعه رقم می‌زنند.

 

علی‌اکبر قریب مسئول مجمع جهادگران استان یزد نیز در این بازدید گفت: تاکنون ۹۰۰ گروه جهادی در استان سازماندهی‌ شده است که ۱۵۰ گروه در قالب دومین رزمایش جهادگران فاطمی در استان یزد مشغول به فعالیت هستند.

 

 

هاشم شفیعی مسئول بسیج پیشکسوتان ناحیه مقاومت شهد منتظرقائم یزد نیز گفت: مشارکت و همراهی قریب به ۱۵ نفر از آزادگان، جانبازان و بسیجیان جهادگر استان در ساخت یکی از این واحد مسکونی از جمله اقدامات این گروه است.

 

وی گفت: این واحدها که از آن معلولان و ایتام است که توسط گروه‌های بسیجی با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، انجمن خیرین مسکن‌ساز استان، بسیج سازندگی سپاه الغدیر استان و دهیاری اکرم آباد با صرف اعتباری معادل ۴۷.۵ میلیارد تومان در حال ساخت است.

وی با بیان این که هر کدام از این واحدهای مسکونی به یاد یکی از شهدای استان در حال ساخت است، گفت: هدف تنها کمک به محرومیت زدایی در جامعه است و جهادگران در قالب این اقدام هیچ چشم داشتی از مردم و مسئولان ندارند.

 

گزارش :‌سید ضیا میررحیمی 

 

کد خبر 1237400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha