پیشرفت های ایران در زمینه های مختلف علت دشمنی استکبار است

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه باید از رشد و شکوفایی ملت ایران آگاه باشیم گفت: همین موفقیت‌ها و پیشرفت‌های ایران اسلامی است که موجب دشمنی‌های استکبار شده و دنیا علیه ما می‌تازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز(یک‌شنبه، ۱۳ آذر) در دیدار با مسئولان و روسای شورای شهر گیلان خطاب به همه مسئولان بر مدیریت آب که موجب بحران در فصل زراعی گذشته شد، تاکید کرد و گفت: زمین‌های زراعی گیلان نیازمند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب است که در سال ۹۹ حدود ۳۰ درصد کاهش آب داشتیم و در سال ۱۴۰۰ ذخیره آب در سدها به ۷۵۰ میلیون متر مکعب رسید.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به بحران آب خواستار همت همه مسئولان در رفع این بحران شد و افزود: با مدیریت آب و بهینه سازی در سال ۱۴۰۱ تنها شاهد کاهش پنج درصدی تولید برنج بودیم در حالیکه در صورت نبود مدیریت باید با کاهش ۵۰ درصدی تولید برنج مواجه می‌شدیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه نظام اسلامی، احکام ناب اسلامی را پیاده می‌کند و دشمن بسیار دارد اظهارکرد: هیچ کشوری در دنیا به مانند ایران اسلامی دشمن ندارد. آئین و اغتقاد ملت ما دشمن دارد.

 

آیت الله فلاحتی با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران اسلامی با بیان اینکه در طول یک قرن اخیر هیچ کشوری به مانند ایران تحریم نداشته است اذعان کرد: بنا به اعتراف یکی از تحلیل‌گران غربی، کمبود سوخت به واسطه جنگ روسیه و اوکراین، موجب فلج شدن آلمان شده است و اگر یکی از این تحریم‌ها چون تسلیحاتی، دارویی، خوراک، نهاده‌های دائمی، صنایع نظامی برای کشورهای اروپایی اعمال می‌شد، فرو می‌پاشیدند.

 

وی قدرت پایداری ملت، سازش با سختی‌ها و اداره جامعه را از ویژگی‌های ایران اسلامی دانست وتصریح کرد: باید از رشد و شکوفایی ملت ایران آگاه باشیم. همین موفقیت‌ها و پیشرفت‌های ایران اسلامی است که موجب دشمنی‌ها شده و دنیا علیه ما می‌تازد.

 

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دو قدرت چین و روسیه به ایران نگاهی جدید در هندسه جهان دارند و همین امر مایه تلخی جهانخواران شده است افزود: این نشان دهنده پیشرفت‌های بسیار ایران اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه تنها نباید به ریزش‌ها توجه کنیم بلکه باید رویش‌ها را پررنگ کرده و بسط و گسترش دهیم تصریح کرد: ما صادرات فنی و مهندسی که بهترین صادرات جهان است را به کشورهای مختلف داریم و آسیای میانه بستر فراوانی برای تقاضای مرکبات و محصولات کشاورزی ما است که در حال انجام است.

 

فلاحتی بر شناخت جامعه ایران و دستاوردهای کشور و همچنین تبیین آن برای همگان تاکید و اذعان کرد: ما در دنیای پیرامون خود از بهترین شرایط برخوردار هستیم و باید این را برای مردم تبیین کنیم تا تحت تاثیر اخبار دروغین کشورهای بیگانه قرار نگیرند.

 

وی در ادامه با اشاره به وضعیت برخی شهرها، کوچه‌ها و معابر آن‌ها که موجب تاسف است گفت: مردم ما بسیار فرهیخته هستند و شان و جایگاه بالایی دارند. در عرصه دانش‌های روز پیشتاز هستند و شما اعضای شورا باید در خدمتگذاری تلاش کرده و با هم وفاق داشته باشید.

 

فلاحتی برخورداری از ایده، اراده، همدلی و اتحاد را رفع کننده بسیاری از مشکلات شهری دانست و افزود: بزرگترین مشکل و معضل استان پسماند شهر رشت است که باید به صورت گفتمان ملی در کشور مطرح شود چراکه موجب آلودگی دریای خزر و مختل شدن زندگی مردم خواهد شد.

 

وی عدم برخورداری از راه‌های مناسب و فرسودگی شبکه برق را از دیگر معضلات استان برشمرد و با اشاره به مشکلات مربوط به زمین‌های استان تصریح کرد: باید در صدور پروانه برای کسانی که در استان زندگی می‌کنند و می‌خواهند در زمین‌های خود خانه‌ای برای اسکان بسازند، آسان‌گیری شود. اما با کسانی که به قصد ویلاسازی زمین می‌خرند، برخورد کرد.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه اعضای شورا باید در راستای اشتغال آفرینی با مراکز فناوری و دانش بنیان تعامل کنند اذعان کرد: افراد توانمند را به کار گیرید و از ظرفیت جوانان به‌ویژه نخبگان بهره گیرید.

 

وی در پایان خواستار عدم اعمال گرایش‌های حزبی و جناحی در مجموعه مدیریتی شد و خاطرنشان کرد: هر جا ضرر کردیم از گرایش‌های جناحی و حزبی بوده و باید فارغ از سلیقه‌ها و عقاید همگام با هم در رسیدن به مقصد پیش رویم.

 

کد خبر 1237420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha