فرمانداران از تمام توانمندی های جامعه معلولان استفاده کنند

استاندار خراسان شمالی گفت: باید بسترهای لازم برای حمایت همه جانبه از افراد دارای معلولیت فراهم شود لذا فرمانداران از تمام توانمندی های جامعه معلولان استفاده کنند .

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ محمد رضا حسین نژاد امروز یک شنبه در همایش روز جهانی افراد دارای معلولیت، بر رعایت قانون مناسب سازی معلولان تاکید کرد و گفت: بخش های دولتی، ساختمان های عمومی و ادارات ملزم به رعایت این قانون هستند و فرمانداران شهرستان ها نیز باید نظارت کافی بر اجرای این قانون را اعمال کنند.

 

استاندار خراسان شمالی افزود: فراتر از قانون جامع حمایت از معلولان، استفاده متقابل همه از امکانات در شرایط یکسان است که خوشبختانه این مهم با پیشرفت تکنولوژی میسر شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه شهر متعلق به همگان است، خاطر نشان کرد: برخی ها بر این باور هستند که شهر اکثریت را در برمی‌گیرد در حالی که این تفکر کاملا اشتباه است و همه مردم به ویژه افراد دارای معلولیت باید از امکانات استفاده کنند.

 

حسین نژاد تصریح کرد: باید بسترهای لازم برای حمایت همه جانبه از افراد دارای معلولیت فراهم شود که قابلیت تحول هم داشته باشد لذا فرمانداران از تمام توانمندی های جامعه معلولان استفاده کنند.

 

وی با تاکید بر به کارگیری خلاقیت و نوآوری در شعار جهانی افراد دارای معلولیت گفت: با تفکر خلاق و محبت مردم باید به سمتی حرکت کنیم که تمام فضاهای مورد استفاده برای معلولان هم باشد.

 

گفتنی است؛ در پایان این همایش از افراد دارای معلولیت موفق در حوزه های مختلف تجلیل شد.

 

در استان خراسان شمالی بیش از ۲۴ هزار معلول وجود دارد.

 

 

کد خبر 1237431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha