فعالیت ۱۶ مدرسه قرآنی در وزارت دفاع/ تربیت ۷ هزار حافظ قرآن کریم در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به فعالیت ۱۶ مدرسه قرآنی در وزارت دفاع گفت: ۷ هزار حافظ قرآن در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تربیت شده است.

حجت الاسلام محمدباقر ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد برنامه های دینی و فرهنگی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در راس تمام برنامه های فرهنگی اولویت با فعالیت های قرآنی است که در بخش های حفظ، مفاهیم، ترتیل، ترتیب و اذان در گروه دختران و پسران، خانواده ها و کارکنان و سربازان برگزار می شود.

 

معاون تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع افزود: 16 مدرسه قرآنی در اقصی نقاط کشور در سطح وزارت دفاع در حال فعالیت هستند. علاقه مندان به علوم قرآنی در طی چند سال در این مدارس با حفظ و مفاهیم قرآنی آشنا می شوند. نتیجه این آموزش ها تغییر فضای خانواده ها و آشنایی با فرهنگ قرآنی و همچنین مشارکت در مسابقات قرآنی است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در مورد دیگر برنامه های فرهنگی و دینی وزارت دفاع از اعزام خانواده ها به اردوهای زیارتی و دینی خبر داد و گفت: این اردوها به مدت سه روز در قم و مشهد برگزار می شود و برنامه های بصیرت افزایی برای خانواده ها برگزار می شود و امسال 48 هزار نفر در این اردوها شرکت می کنند که تاکنون 30 هزار شرکت کردند.

 

وی گفت: طرح دیگری با عنوان یاران ولایت در تابستان و پس از آن برای فصول دیگر برگزار می شود که در این طرح با سبک زندگی ایرانی اسلامی و اندیشه های دینی و ولایی آشنا می شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در مورد تربیت 10 میلیون حافظ قرآن تصریح کرد: با افزایش جمعیت این آمار باید افزایش یابد و با برنامه ریزی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا سهمیه بندی برای هر یک از نیروهای مسلح مشخص شده است و برای ما نیز پیش بینی شده که تا 11 میلیون حافظ را تربیت کنیم و در حال حاضر 7 هزار حافظ قرآن کریم در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حضور دارند که امیدواریم با تلاش و همکاری علاقه مندان و فراگیران قرآنی بتوانیم این آمار را به 2 برابر افزایش دهیم.

 

 

کد خبر 1237456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha