تئاتر یک هنر اندیشه‌ساز است

درخشان تئاتر را یک هنر اندیشه‌ساز دانست و گفت: این هنر، نگاهی عمیقی به مسائل مختلف دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، امین درخشان امروز (13 آذر ماه) در آئین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، تئاتر را به عنوان یک برنامه شاخص و قابل در نظر دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از آنجا که تئاتر در مسائل و کلیات مسائل جامعه می‌تواند نقش‌آفرین باشد، از اهمیت خاصی در بین هنرهای مختلف برخوردار است.

 

وی تئاتر را یک هنر اندیشه‌ساز دانست و خاطرنشان کرد: این هنر، نگاهی عمیقی به مسائل مختلف دارد.

 

درخشان ضمن تشکر از هنرمندان و مسئولینی که در این جشنواره فعالیت و همکاری داشتند، اظهار داشت: از همراهی و همدلی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد سپاسگزارم که همواره در فعالیت‌های فرهنگی استان حضور داشته است.

 

دبیر سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تئاتر زمانی می‌تواند اثرگذار باشد که ارزش‌های یک جامعه را نمایش دهد، افزود: باید این هنر را بیش از گذشته در خدمت مردم و مخاطب قرار دهیم.

 

وی به کارهای تولیدی تئاتر در این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: در کارهای تولیدی که در جشنواره صورت گرفت، ما شاهد تنوع کارها به لحاظ موضوع بودیم و در این آثار شاهد مسائل اجتماعی، آئینی، ارزشی و دفاع مقدس بودیم و هنرمندان توانستند به همه ابعاد توجه کنند.

 

درخشان اظهار کرد: با این وجود، بنده اعتقاد دارم هنوز در عرصه تئاتر، سیاست‌گذاریِ مطلوبی نداشته‌ایم و نتوانسته‌ایم این هنر را مردمی کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: متأسفانه سالن‌های تئاتر استان محدود به سالن‌های 100 نفری هستند، این در حالی است که تئاتر استان نیاز به فضای بیشتری دارد.

 

وی ادامه داد: قول می‌دهیم حمایت‌های خود را از هنرمندان افزایش دهیم و امسال نیز در همه بخش‌ها تلاش کرده‌ایم حمایتی دوبرابری داشته باشیم، اما هنوز اعتقاد دارم که این حمایت‌ها کافی نیست.

 

درخشان خاطرنشان کرد: از آثاری که به جشنواره ملی و منطقه‌ای راه پیدا کنند، حمایت بیشتری خواهیم کرد و افرادی که موفق شوند به عضویت صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان در خواهند آمد.

 

دبیر سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دو گروه هیئت داوری را برعهده داشتند، گفت: در مرحله نخست یک گروه از داوران بازبینی را انجام دادند و در مرحله دوم، هیئت داوران جشنواره کار داوری را در مرحله نهایی انجام دادند

 

گفتنی است در ادامه آئین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد، از گروه‌های برتر تئاتر تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1237477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha