پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی اشتغال به مددجویان بهزیستی

خدمت بین دانا گفت: بهزیستی استان گیلان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به مددجویان خود وام اشتغالزایی با نرخ چهار درصد پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سید مهدی خدمت بین دانا شامگاه یکشنبه( ۱۳ آذر) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: ۷۰ هزار پرونده مددجویی و توانخواه در سامانه بهزیستی گیلان ثبت شده که از این تعداد ۵۴ هزار آن مربوط به معلولان است.
 
مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه بیشتر این توانخواهان در گیلان معلولان جسمی و حرکتی هستند عنوان کرد: از ماه گذشته مستمری های پرداختی بهزیستی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است همچنین برای افراد ضایع نخاعی ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حق پرستاری پرداخت می‌شود.
 
خدمت بین دانا با بیان اینکه ۳۰۰ هزار تومان ماهانه کمک هزینه لوازم بهداشتی توسط بهزیستی پرداخت می‌شود تصریح کرد: معتقدیم پرداختی‌ها با نیاز توان خواهان و مددجویان بهزیستی متناسب نیست و اگر کمک خیران نباشد این دستگاه قادر به پوشش افراد نیست.
 
وی وجود ۱۰۳ مرکز توانبخشی در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در مراکز نگهداری هم از سه هزار نفر افرادی که مراقبت‌های ویژه آنان و تمام هزینه‌ها بر عهده سازمان است، نگهداری می‌شود همچنین علاوه بر مراکز نگهداری سالمندان،۶ مرکز بیماران اعصاب و روان هم در استان داریم که اکثر آنها جزو خانواده‌های بی بضاعت هستند.
 
مدیرکل بهزیستی استان گیلان روند مناسب سازی را هم در سطح استان برشمرد و تصریح کرد: گیلان با وجود اینکه سالمند ترین استان کشور است اما از این حیث بسیار عقب است همچنین پیش‌بینی می‌کنیم در سال ۱۴۱۴ گیلان جامعه‌ای کاملا سالمند را خواهد داشت. 
 
خدمت بین دانا اذعان کرد: ۲ سال قبل قرار بود از چهار راه میکائیل تا خیابان فرهنگ رشت برای معلولان، توانخواهان و سالمندان مناسب سازی شود، اما متاسفانه بخش کمی از آن انجام شد و امیدواریم تا پایان امسال این نقص ها جبران شود.
 
وی ابراز داشت: از ابتدای امسال تاکنون حدود هفت میلیارد تومان در بخش وسایل کمک توانبخشی نظیر واکر، سمعک و ویلچر خریداری کرده و بین توان‌خواهان و سالمندان توزیع کردیم و توانستیم حدود ۵۰ درصد از نیازها را تحت پوشش قرار دهیم.
 
مدیرکل بهزیستی استان گیلان با تاکید بر اینکه اضافه کرد: در بحث آموزش فرزندان اوتیسم پنج مرکز و انجمن فعال در گیلان وجود دارد و اخیرا هم ۴۸ نفر از کودکان استثنایی جا مانده از تحصیل را جهت ادامه آموزش به مدارس استثنایی معرفی کردیم.
 
خدمت بین دانا عنوان کرد: بهزیستی برای معلولان و توانخواهان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغالزایی دارد و با تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش فنی و حرفه‌ای داریم، افراد تحت پوشش بهزیستی آموزش‌های لازم را فرا گرفته و سپس تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به آنان وام چهار درصد پرداخت می‌شود.
 
وی اظهار داشت: با تصمیم دولت در شهرهای بزرگ تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ چهار درصد و در شهرهای کوچک تا سقف ۷۰ میلیون تومان ودیعه مسکن به افراد تحت پوشش بهزیستی پرداخت شود علاوه بر اینها اگر زمین از سوی این افراد تامین شود بهزیستی برای خانواده‌های دو معلول ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن بلاعوض به شکل مرحله به مرحله پرداخت می‌کند. 
 
مدیرکل بهزیستی استان گیلان شمار خانوارهای دارای دو معادل استان را ۱۴۰ خانوار اعلام و خاطرنشان کرد: در راستای جوانی جمعیت بهزیستی گیلان با کمک خیران کمک هزینه ازدواج و خرید جهیزیه فراهم می‌کند.
 
کد خبر 1237528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha