پیچیدن عطر فاطمی در ۱۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

حجت الاسلام رحیمی گفت: مراسمات سوگواری دهه اول فاطمیه در ۱۷ بقعه متبرکه در شهرهای بیرجند، سربیشه، نهبندان، فردوس، زیرکوه، قاین، خوسف، سرایان و طبس و بشرویه برگزار می شود.

حجت الاسلام حسین رحیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: در آستانه فرارسیدن ایام دهه اول فاطمیه بقاع متبرکه استان خراسان جنوبی میزبان مراسم سوگواری و عزاداری شهادت سیده نساء العالمین حضرت فاطمه زهرا(س) خواهند بود.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه 17 بقعه متبرکه استان میزبان مراسمات دهه اول فاطمیه خواهند بود، گفت: این مراسمات در 2 بقعه متبرکه بشرویه، یک بقعه متبرکه بیرجند، یک بقعه متبرکه خوسف، 2 بقعه زیرکوه، 2 بقعه سرایان، 2 بقعه طبس، 4 بقعه نهبندان، یک بقعه قاین، یک بقعه سربیشه و یک بقعه فردوس برگزار می شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: پنجشنبه 17 آذرماه به روایتی سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) است و برنامه های بقاع متبرکه خراسان جنوبی از چهاردهم آذر آغاز می شود و تا نوزدهم آذرماه ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به تعداد مبلغان حاضر در دهه اول فاطمیه گفت: مراسمات دهه اول فاطمیه با حضور 17 مبلغ بومی مستقر در بقاع متبرکه برگزار می شود و مداحی، سخنرانی، پاسخ به مسائل شرعی و محفل انس با قرآن کریم از جمله برنامه های بقاع متبرکه استان طی دهه اول فاطمیه است.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی در پایان عنوان داشت: در امامزادگان باقریه(ع) بیرجند نیز مراسمات عزاداری دهه اول فاطمیه از 14 آذرماه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

 

 

کد خبر 1237554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha