جامعه دانشجویی کشور نشان داد که پای آرمان های انقلاب ایستاده است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توطئه های دشمنان برای انحراف جامعه دانشجویی کشور گفت: جامعه دانشجویی کشور نشان داد که پای آرمان های انقلاب ایستاده است.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه دانشجویی گفت: شانزدهم آذر فرصتی است برای اینکه نقش و جایگاه دانشجویان و رسالتی که آنها بر عهده دارند و توانمندی های این قشر رو به رشد جامعه مورد توجه بیشتر قرار گیرد. دانشجویان از یک سو به خانواده ها تعلق دارند و از سوی دیگر پایه گذار پیشرفت های کشور در آینده خواهند بود و باید آمادگی های لازم برای پذیرفتن مسئولیت ها را بیش از هر زمان دیگری در دوره دانشجویی داشته باشند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جامعه در برابر دانشجویان مسئولیت های قابل توجه ای بر عهده دارد و دانشجویان نیز باید به رسالت و مسئولیت خود بیش از هر زمان دیگری واقف باشند. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران خونبهای شهیدانی است که در کنار همه عناصر دیگر ملت به استقرار نظام اسلامی کمک کردند و قانون اساسی نیز هم موضع ضد استکباری و هم موضع ضد استبدادی دارد.

 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران که برآمده از انقلاب اسلامی است، مسئولیت زدودن همه زنگارهای استکبار و استبداد در جامعه را بر عهده گرفته است و همچنان این مسئولیت را بر عهده دارد. برگزاری انتخابات های متعدد و ساختار انتخابات کشور برای همین موضوع است. دانشجویان باید این آمادگی را پیدا کنند که در عرصه های مختلف چه علم و فناوری و چه مدیریت و آینده کشور نقش آفرینی کنند و این مهم اکنون بیش از هر زمان دیگری برای دانشجویان مهیا است.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجویان ما در ماه های اخیر و در جریان اتفاقاتی که در کشور افتاد، نشان دادند که چگونه پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستادند البته این اتفاقات نیز نشان داد که چگونه دشمنان ایران دام های گسترده ای را برای دانشجویان پهن کرده بودند و همچنان به دنبال جذب و ایجاد انحراف در بین جامعه دانشجویی هستند اما اساتید دانشگاه ها و دانشجویان نشان دادند که معدود افرادی که ممکن است در نتیجه اغواگری های دشمن بی توجه به آرمان ها شده اند، اکنون بیش از قبل متوجه انحرافات شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: شانزدهم آذر سالروز بازخوانی رسالتی است که دانشجویان برای ایران اسلامی پیشرفته برای آینده دارند.

کد خبر 1237590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha