«قرار دوازدهم» قراری پربرکت برای نیازمندان

«قرار دوازدهم» طرحی است که دوازدهم هر ماه شمسی به نام و به یاد امام زمان (عج) و با هدف کمک به نیازمندان و رسیدگی به مشکلات آنها اجرا می شود، قراری که سبب شده تا دوازدهم هر ماه حال و هوای دیگری برای خانواده های نیازمند رقم بخورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین؛

کمک به نیازمندان و گره گشایی از مشکلات آنها، از موضوعات مورد تأکید در دین اسلام است که در آیات و روایات بسیاری بر این امر تأکید شده است به طوری که خداوند متعال در سوره مبارکه بقره می فرماید: «یا ایها الذین آمنوا أنفقوا من طیبات ما کسبتم و مما اخرجنا لکم من الارض»، ای کسانی که ایمان آورده اید، از بهترین چیزهایی که بدست آورده اید و از آنچه از زمین برایتان بیرون آورده ایم، انفاق کنید.

 

«قرار دوازدهم» طرحی است ملی که در استان قزوین با هدف دستگیری از محرومان و رفع حوائج آنها، دوازدهم هر ماه شمسی توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان االبرز اجرا می شود، طرحی که یاری رسان گذران زندگی آبرومند خانواده های نیازمند بوده و برکات زیادی را برای آنها به دنبال داشته است.

 

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان البرز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین با اشاره به اجرای طرح قرار دوازدهم در این شهرستان بیان کرد: طرح قرار دوزادهم به نیت امام زمان (عج) است که دوازدهمین امام ما شیعیان هستند و به همین نیت هم دوازدهم هر ماه بر اساس برنامه ریزی که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفته در جهت کمک به خانواده های نیازمند مساعدت هایی صورت می گیرد.

 

 

حجت الاسلام میثم عباسپور افزود: در  ماه جاری، دوازدهم آذر ماه حمایت از کودکان خانواده های کم برخوردار را داشتیم که بر این اساس در بین 30 خانواده کم برخوردار توزیع شیرخشک، پوشک، البسه، اسباب بازی، شیشه شیر و غیره صورت گرفت همچنین 50 بسته معیشتی شامل برنج، گوشت، مرغ، ماکارونی، سویا، رب، روغ و عدس هم در بین خانواده ها توزیع شد.

 

وی تصریح کرد: در این دوره برای توزیع اقلام مذکور و همچنین بسته های معیشتی نزدیک 30 تا 40 میلیون تومان هزینه شد.

 

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان البرز اظهار کرد: در طرح قرار دوازدهم هر ماه برنامه خاصی را دنبال می کنیم و در واقع هر ماه برنامه تغییر می کند و این کار با مشارکت مردم خیر و نوعدوست و همچنین از محل اجرای نیت موقوفات و مرکز افق آستان مقدس امامزاده سلیمان (ع) اجرایی می شود.

 

وی یادآور شد: تاکنون هفت نوبت طرح قرار دوازدهم اجرایی شده است که تاکنون توزیع البسه گرم، اطعام، تهیه وسایل گرمایشی، اعزام به مشهد مقدس و غیره صورت گرفته و در ادامه اجرای طرح قرار دوازدهم برنامه بعدی ما آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به ویژه بانوان است.

 

کد خبر 1237592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha