ثبت نام در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان فردا آغاز می شود

سقایی از آغاز نام نویسی از چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان فردا ۱۵آذر همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: شیوه برگزاری و نحوه نام نویسی دراین دوره از مسابقات در سامانه نورینو به آدرس pada.medu.ir/#/main قابل مشاهده است.

غلامرضا سقایی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، با بیان اینکه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور با مرحله آموزشگاهی از ۱۵ آذرماه و مصادف با هفته قرآن و عترت مدارس ویژه دانش‌آموزان پایه اول تا دوازدهم آغاز می‌شود، اظهار کرد: این مسابقات در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

 

 

رئیس اداره  قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان مازندران با بیان اینکه بخش آوایی این دوره از مسابقات شامل رشته‌های قرائت قرآن کریم، حفظ، اذان(پسران)، مداحی(پسران)، دعاخوانی(دختران) می شود، ادامه داد: نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، فهم قرآن(مفاهیم)، انشای نماز، احکام و گفتمان مهدوی رشته های بخش پژوهشی اعلام شده است.

 

 

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات با محوریت تلاوت‌های مشخص شده از قاریان مصری براساس کتاب‌های آموزش قرآن و کتاب دین و زندگی هر پایه تحصیلی در مرحله آموزشگاهی برگزار می‌شود، افزود: رقابت‌های رشته قرائت در پایه اول تا ششم ابتدایی مرحله استانی و کشوری ندارد.

 

 

سقایی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان رشته حفظ کل در مقطع ابتدایی، تنها به مرحله استانی و کشوری راه پیدا خواهند کرد، اضافه کرد: حافظان ۱۰ و ۲۰ جزء و کل قرآن کریم در دوره‌های متوسطه اول و دوم به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

 

 

وی با بیان اینکه علاقه مندان به شرکت در این مسابقات باید به سمانه نورینو  مراجعه نمایند،‌ یادآورشد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شرکت‌کننده در رشته اذان در مرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای به اجرای اذان تقلیدی به سبک یکی از مؤذنان همراه با صحیح‌خوانی نماز می‌پردازند و مرحله استانی و کشوری برای این مقطع تحصیلی در رشته اذان در نظر گرفته نشده است.

 

 

سقایی گفت: دانش‌آموزان پایه هفتم تا دوازدهم رشته اذان نیز در مرحله استانی به اجرای اذان ابداعی یا تقلیدی به سبک یکی از مؤذنان مشهور به همراه صحیح‌خوانی نماز می‌پردازند و سپس برترین‌ها به مرحله منطقه‌ای، استانی و کشوری راه پیدا می‌کنند.

 

 

وی با بیان اینکه رشته مداحی ویژه دانش‌آموزان پسر و دعاخوانی ویژه دانش‌آموزان دختر در مقطع ابتدایی، مرحله استانی و کشوری ندارد و اجراها باید به سبک شعرخوانی و دکلمه‌خوانی در وصف اهل‌بیت(علیهم السلام) به صورت ابداعی یا به سبک یکی از مداحان مشهور باشد و در مقاطع متوسطه اول و دوم باید به صورت روضه‌خوانی و مداحی بر اساس منابع معتبر باشد، یادآورشد: رشته احکام برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تنها در دو مرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای و بر اساس محتوای احکام کتاب دین و زندگی و محتوای مکمل بارگذاری شده در رمزینه سامانه و نرم‌افزار کاربردی قرآن برگزار می‌شود.

 

 

سقایی با یادآوری اینکه رشته‌های انشای نماز و گفتمان مهدوی(آزمون کتبی و عملی)، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و تفسیر قرآن (به صورت کتبی) ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم تا دوازدهم برپا می‌شود، متذکر شد: اطلاعات تکمیلی پیرامون شیوه برگزاری و جزئیات مسابقات از طریق سامانه نورینو یا کانال مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در سامانه شاد اطلاع‌رسانی‌ خواهد شد.

کد خبر 1237619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha